Nie ma wątpliwości, że obecny świat sprzyja poszukiwaniu natychmiastowej gratyfikacji. Od produktów i usług, które wpisują się w świat „fast”, po social media, które wpłynęły na wzrost liczby stymulujących nas treści – to wszystko przyczyniło się do stanu, w którym konsument XXI w. zmienił się, kreując świat potrzeb tu i teraz. Potwierdzają to badania: według raportu McKinsey, aż 75% konsumentów oczekuje natychmiastowej reakcji na swoje potrzeby i pytania, a 64% z nich dokonuje zakupów impulsowo z powodu personalizowanych rekomendacji online. Jak do tych zmian dostosował się świat szeroko pojętego e-commerce’u?
Dział: E-commerce
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zwiększyć zaangażowanie odwiedzających Twoją stronę internetową i przekształcić je w rzeczywiste zakupy? Czy chciałbyś, aby Twoi klienci mieli dostęp do natychmiastowej pomocy o każdej porze dnia i nocy? Odpowiedzią na te pytania mogą być chatboty, które dzięki zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji stają się nieodłącznym elementem nowoczesnych stron internetowych, zwłaszcza tych prowadzonych na platformie WordPress.
Można śmiało powiedzieć, że sztuczna inteligencja (AI) zawładnęła światem, szczególnie tym online, gdzie różne jej odłamy, takie jak ChatGPT, MindJourney, DALL-E czy popularne ostatnio GPT’s, dominują w marketingowej codzienności, a także świetnie sprawdzają się w rozwoju platform e-commerce. W połączeniu z automatyzacją AI to prawdziwy game changer, wystarczy tylko umiejętnie korzystać z dostępnych narzędzi i dostosowywać procesy i bieżące potrzeby do możliwości, które oferuje nam rynek. Na co więc zwracać szczególną uwagę? Jakie narzędzia mogą być niezwykle przydatne i w jaki sposób znane brandy wykorzystują moc duetu AI i automatyzacji?
Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.
W dobie cyfryzacji, stale rosnącego globalnie rynku sprzedaży internetowej oraz rozwoju sztucznej inteligencji, działania marketingowe w mediach społecznościowych (a w szczególności działania reklamowe) stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm. W tym artykule skupię się przede wszystkim na ekosystemie Meta, natomiast wiele przytoczonych tutaj zasad jest aplikowalna do innych kanałów.
Jak sztuczna inteligencja może wspierać e-commerce? Warto przyjrzeć się temu bardzo szeroko, ponieważ kryje się w niej wiele nieoczywistych na pierwszy rzut oka zastosowań. Trzeba przy tym również mieć świadomość tego, jak istotne jest kontrolowanie systemów sztucznej inteligencji (AI) – to omówię na końcu.
Rola eCommerce managera ewaluuje każdego roku coraz intensywniej i ma co raz istotniejsze znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstw działających większości branż. Strategia oparta o eCommerce, w obecnej formie, obejmuje już nie tylko obszar technologii czy marketingu ale również logistykę, wzrost sprzedaży poprzez ekspansję międzynarodową czy budowanie spójnej komunikacji marki w sieci. Ilość zbieranych, przetwarzany i analizowanych danych wymusza na managerach internetowych kanałów sprzedaży korzystanie z wielu narzędzi czy usług wspierających rozwój online. W dzisiejszym artykule chciałbym podzielić się z Wami najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi managerów eCommerce w ich codziennych wyzwaniach zawodowych i biznesowych.
Według Krajowego Rejestru Sądowego w Polsce w lipcu tego roku zarejestrowanych było ponad 54 tys. sklepów internetowych. Branża e-commerce w Polsce stale rośnie w siłę. W ciągu ostatnich trzech lat wzrost liczby e-commerce w Polsce oscylował wokół 25% rocznie. Jesteśmy jednym z największych w Europie rynków e-commerce. Mając na uwadze to, jak duża jest konkurencja, by przetrwać biznesowo i generować zyski, niezbędne jest jak najlepsze zoptymalizowanie sklepu pod wszystkimi względami.
Przygotowanie opisu produktu wydaje się łatwym zadaniem. W końcu producent zna swój asortyment od podszewki. Wystarczy więc, by manager produktu we współpracy z działem produkcji ustalili, co jest najważniejsze i spisali to. Resellerzy z kolei mogą bazować na tej wiedzy. Z drugiej strony, istnieje szereg wyzwań podczas tworzenia opisów, m.in. konieczność przygotowania ich dla setek często podobnych produktów w ofercie, kwestia SEO, materiały graficzne, wiedza copywriterska (jak pisać, żeby zainteresować i zachęcić do zakupu) itd. Dowiedz się, jak poradzić sobie z tymi oraz innymi kwestiami i przygotuj opis produktu lub usługi, który sprzeda bez udziału handlowca!
Prowadząc handel w Internecie mamy świadomość, że nie każdy klient to osoba z krwi i kości. W statystykach rejestruje się dziwne zachowania i odwiedziny, które nie są dziełem człowieka. To fikcyjny, automatyzowany ruch. Jaka jest skala tego zjawiska?