Rola eCommerce managera ewaluuje każdego roku coraz intensywniej i ma co raz istotniejsze znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstw działających większości branż. Strategia oparta o eCommerce, w obecnej formie, obejmuje już nie tylko obszar technologii czy marketingu ale również logistykę, wzrost sprzedaży poprzez ekspansję międzynarodową czy budowanie spójnej komunikacji marki w sieci. Ilość zbieranych, przetwarzany i analizowanych danych wymusza na managerach internetowych kanałów sprzedaży korzystanie z wielu narzędzi czy usług wspierających rozwój online. W dzisiejszym artykule chciałbym podzielić się z Wami najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi managerów eCommerce w ich codziennych wyzwaniach zawodowych i biznesowych.
Według Krajowego Rejestru Sądowego w Polsce w lipcu tego roku zarejestrowanych było ponad 54 tys. sklepów internetowych. Branża e-commerce w Polsce stale rośnie w siłę. W ciągu ostatnich trzech lat wzrost liczby e-commerce w Polsce oscylował wokół 25% rocznie. Jesteśmy jednym z największych w Europie rynków e-commerce. Mając na uwadze to, jak duża jest konkurencja, by przetrwać biznesowo i generować zyski, niezbędne jest jak najlepsze zoptymalizowanie sklepu pod wszystkimi względami.
Przygotowanie opisu produktu wydaje się łatwym zadaniem. W końcu producent zna swój asortyment od podszewki. Wystarczy więc, by manager produktu we współpracy z działem produkcji ustalili, co jest najważniejsze i spisali to. Resellerzy z kolei mogą bazować na tej wiedzy. Z drugiej strony, istnieje szereg wyzwań podczas tworzenia opisów, m.in. konieczność przygotowania ich dla setek często podobnych produktów w ofercie, kwestia SEO, materiały graficzne, wiedza copywriterska (jak pisać, żeby zainteresować i zachęcić do zakupu) itd. Dowiedz się, jak poradzić sobie z tymi oraz innymi kwestiami i przygotuj opis produktu lub usługi, który sprzeda bez udziału handlowca!
Prowadząc handel w Internecie mamy świadomość, że nie każdy klient to osoba z krwi i kości. W statystykach rejestruje się dziwne zachowania i odwiedziny, które nie są dziełem człowieka. To fikcyjny, automatyzowany ruch. Jaka jest skala tego zjawiska?