Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Od last click do single click – czyli o redefinicji ścieżki zakupowej

Nie ma wątpliwości, że obecny świat sprzyja poszukiwaniu natychmiastowej gratyfikacji. Od produktów i usług, które wpisują się w świat „fast”, po social media, które wpłynęły na wzrost liczby stymulujących nas treści – to wszystko przyczyniło się do stanu, w którym konsument XXI w. zmienił się, kreując świat potrzeb tu i teraz. Potwierdzają to badania: według raportu McKinsey, aż 75% konsumentów oczekuje natychmiastowej reakcji na swoje potrzeby i pytania, a 64% z nich dokonuje zakupów impulsowo z powodu personalizowanych rekomendacji online. Jak do tych zmian dostosował się świat szeroko pojętego e-commerce’u?

Czytaj więcej

Zastosowanie chatbotów na stronach internetowych w celu zwiększenia sprzedaży online

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zwiększyć zaangażowanie odwiedzających Twoją stronę internetową i przekształcić je w rzeczywiste zakupy? Czy chciałbyś, aby Twoi klienci mieli dostęp do natychmiastowej pomocy o każdej porze dnia i nocy? Odpowiedzią na te pytania mogą być chatboty, które dzięki zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji stają się nieodłącznym elementem nowoczesnych stron internetowych, zwłaszcza tych prowadzonych na platformie WordPress.

Czytaj więcej

Trendy w marketingu i e-commerce – jak wykorzystać moc sztucznej inteligencji, digital marketingu i automatyzacji w działaniach online?

Można śmiało powiedzieć, że sztuczna inteligencja (AI) zawładnęła światem, szczególnie tym online, gdzie różne jej odłamy, takie jak ChatGPT, MindJourney, DALL-E czy popularne ostatnio GPT’s, dominują w marketingowej codzienności, a także świetnie sprawdzają się w rozwoju platform e-commerce. W połączeniu z automatyzacją AI to prawdziwy game changer, wystarczy tylko umiejętnie korzystać z dostępnych narzędzi i dostosowywać procesy i bieżące potrzeby do możliwości, które oferuje nam rynek. Na co więc zwracać szczególną uwagę? Jakie narzędzia mogą być niezwykle przydatne i w jaki sposób znane brandy wykorzystują moc duetu AI i automatyzacji?

Czytaj więcej

Google Shopping – jak skutecznie tworzyć i optymalizować kampanie produktowe w wyszukiwarce?

Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.

Czytaj więcej

Optymalizacja strategii e-commerce w Meta: algorytmy, cele, targetowanie i formaty

W dobie cyfryzacji, stale rosnącego globalnie rynku sprzedaży internetowej oraz rozwoju sztucznej inteligencji, działania marketingowe w mediach społecznościowych (a w szczególności działania reklamowe) stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm. W tym artykule skupię się przede wszystkim na ekosystemie Meta, natomiast wiele przytoczonych tutaj zasad jest aplikowalna do innych kanałów.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja w e-commerce

Jak sztuczna inteligencja może wspierać e-commerce? Warto przyjrzeć się temu bardzo szeroko, ponieważ kryje się w niej wiele nieoczywistych na pierwszy rzut oka zastosowań. Trzeba przy tym również mieć świadomość tego, jak istotne jest kontrolowanie systemów sztucznej inteligencji (AI) – to omówię na końcu.

Czytaj więcej

Kluczowe narzędzia e-commerce managera – jak skutecznie zarządzać eCommerce by wyprzedzić konkurencję?

Rola eCommerce managera ewaluuje każdego roku coraz intensywniej i ma co raz istotniejsze znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstw działających większości branż. Strategia oparta o eCommerce, w obecnej formie, obejmuje już nie tylko obszar technologii czy marketingu ale również logistykę, wzrost sprzedaży poprzez ekspansję międzynarodową czy budowanie spójnej komunikacji marki w sieci. Ilość zbieranych, przetwarzany i analizowanych danych wymusza na managerach internetowych kanałów sprzedaży korzystanie z wielu narzędzi czy usług wspierających rozwój online. W dzisiejszym artykule chciałbym podzielić się z Wami najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi managerów eCommerce w ich codziennych wyzwaniach zawodowych i biznesowych.

Czytaj więcej

Jakie są kluczowe elementy sklepu internetowego? – checklista

Według Krajowego Rejestru Sądowego w Polsce w lipcu tego roku zarejestrowanych było ponad 54 tys. sklepów internetowych. Branża e-commerce w Polsce stale rośnie w siłę. W ciągu ostatnich trzech lat wzrost liczby e-commerce w Polsce oscylował wokół 25% rocznie. Jesteśmy jednym z największych w Europie rynków e-commerce. Mając na uwadze to, jak duża jest konkurencja, by przetrwać biznesowo i generować zyski, niezbędne jest jak najlepsze zoptymalizowanie sklepu pod wszystkimi względami.

Czytaj więcej

Jak przygotować idealny opis produktu w e-commerce lub opis usługi na stronę internetową? Wyznaczniki dobrego opisu, który sprzeda bez udziału handlowca

Przygotowanie opisu produktu wydaje się łatwym zadaniem. W końcu producent zna swój asortyment od podszewki. Wystarczy więc, by manager produktu we współpracy z działem produkcji ustalili, co jest najważniejsze i spisali to. Resellerzy z kolei mogą bazować na tej wiedzy. Z drugiej strony, istnieje szereg wyzwań podczas tworzenia opisów, m.in. konieczność przygotowania ich dla setek często podobnych produktów w ofercie, kwestia SEO, materiały graficzne, wiedza copywriterska (jak pisać, żeby zainteresować i zachęcić do zakupu) itd. Dowiedz się, jak poradzić sobie z tymi oraz innymi kwestiami i przygotuj opis produktu lub usługi, który sprzeda bez udziału handlowca!

Czytaj więcej

Dezynsekcja e-commerce, pozbądź się szkodników

Prowadząc handel w Internecie mamy świadomość, że nie każdy klient to osoba z krwi i kości. W statystykach rejestruje się dziwne zachowania i odwiedziny, które nie są dziełem człowieka. To fikcyjny, automatyzowany ruch. Jaka jest skala tego zjawiska?

Czytaj więcej