Mamy rok, jaki mamy…
Rok 2023, podobnie jak i poprzednie lata, nie należał do najłatwiejszych w branży e-commerce. Ciągle wzrastająca inflacja i idąca za nią niestabilna sytuacja w wielu budżetach domowych sprawiły, że część klientów, zamawiając produkty inne niż te pierwszej potrzeby, kalkuluje zakup zdecydowanie dłużej niż to miało miejsce dotychczas. Z drugiej jednak strony stale zwiększa się społeczna świadomość wygody działań online’owych oraz tego, że bardzo dużo zakupów, nawet codziennych, można obecnie zrobić bez wychodzenia z domu – oszczędzając w ten sposób nie tylko czas, ale również niejednokrotnie pieniądze.
Black Week już za chwilę. Czy Twój sklep jest gotowy?
Przed nami jedno z największych świąt handlu online, czyli Black Friday. Kiedyś był to jeden, główny dzień, w którym następował szczyt promocji, natomiast obecnie jest to okres rabatowy, który rozciąga się na cały kolejny tydzień i funkcjonuje pod nazwą Black Week.
Jest to tydzień kojarzony z dużymi wyprzedażami. Jednak już przed Czarnym Piątkiem można trafić na różne okazje. Warto więc z punktu widzenia konsumenta z wyprzedzeniem śledzić oferty z wielu kategorii. Klienci są coraz bardziej świadomi i często czekają na duże promocje czy wyprzedaże, dlatego jeśli jeszcze nie przygotowałeś swojego sklepu w pełni, warto sprawdzić kilka obszarów, które pozwolą Ci zmaksymalizować zysk w tym czasie, jeśli właściwie o nie zadbasz:
- ADSy
Coraz więcej użytkowników dokonuje interakcji z marką na poziomie social mediów lub korzystając z przeglądarek internetowych. Narzędzia te mają w swoich zasobach możliwość ustawienia płatnych kampanii promocyjnych, popularnie zwanych „adsami”. Najczęściej taka promocja powoduje wyświetlenia produktów w najbardziej widocznych miejscach danej platformy, przez co ekspozycja produktów jest dużo wyższa. Forma tej reklamy jest bardziej „kaloryczna” i dostarcza dużo więcej wartościowego ruchu, podbijając promowaną ofertę względem konkurencyjnych. - E-mail marketing
Dzielimy go co do zasady na dwa obszary:- Bazy własne
By przeprowadzić skuteczną kampanię do bazy własnej, potrzeba niemało czasu na przygotowanie – sukcesywne zbieranie adresów e-mailowych (czy to przy aktualnie składanych zamówieniach, czy też np. przez zapis do newslettera) bywa czasochłonne. Jeżeli jeszcze nie zbierasz adresów e-mail swoich odwiedzających do własnej bazy, to warto zacząć już teraz, bo kiedy zbudujesz odpowiednią skalę, będziesz mógł wykorzystywać ją na wiele sposobów i przy wielu okazjach – właśnie takich, jak okresy promocyjne, ale też do cyklicznych wysyłek, informujących o nowych produktach czy nowej kolekcji. - Bazy zewnętrzne
Firmy świadczące tego ty...
- Bazy własne
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej