ONLINE MARKETING
GUIDE
Praktyczny przewodnik po strategiach, narzędziach i kanałach, bazujący na biznesowych case studies i know-how czołowych polskich marketerów

Co zawiera ONLINE
MARKETING GUIDE:
Baza wiedzy
– w jednym miejscu znajdziesz kompleksowe omówienie kluczowych obszarów online marketingu, przygotowane przez największe gwiazdy polskiej sceny marketingowej – szczegółowe wytyczne, m. in. jak zbudować strategię, jak ustawić kampanie oraz jak zoptymalizować swoje działania w sieci.
Analizy przypadków
– wybraliśmy niezbędne narzędzia, które jako marketer musisz doskonale znać. Tłumaczymy ich skomplikowane funkcjonalności i pokazujemy sprytne tipy, dzięki którym dowiesz się, jak ich używać, aby osiągnąć zamierzone efekty.
Analityka biznesowa
– nauczymy Cię, jaki budżet przeznaczyć dla osiągnięcia założonego zysku z kampanii, co sprawdza się przy małych kampaniach, a co przy większych. Porównujemy strategie, pokazujemy, z jakich raportów korzystać, jak wyciągać i analizować dane, jak przeglądać statystyki
Porady ekspertów
– na przykładzie konkretnych kampanii najlepsi marketingowcy pokażą, jak osiągać wyższe wyniki i zaimplementować sprawdzone rozwiązania w swoich kampaniach. Wskażą, jakie błędy wpływają na niższe wyniki i jak poprawić efektywność swoich działań.
JAK ZMIENI SIĘ TWOJA PRACA
DZIĘKI ONLINE MARKETING GUIDE:
- Otrzymasz kompleksową, zawsze aktualną, bazę wiedzy z każdego obszaru e-marketingu – będziesz zawsze na bieżąco z trendami, przeszkolisz siebie i swoich współpracowników.
- Na nowo zbudujesz strategię promocji w Internecie – odkryjesz możliwości, jak tym samym nakładem finansowym zrobić kampanie, które dotychczas były poza Twoim zasięgiem.
- Zaczniesz realizować narzucone plany marketingowe – docenisz moc wskazówek i porad od ekspertów.
- Zyskasz swobodę pracy z narzędziami marketingowymi – Menadżer reklam czy Google Analytics nie będzie miał przed Tobą tajemnic.
- Wdrożysz nowatorskie metody i techniki najlepszych marketerów – tylko u nas otrzymasz zestaw tipów gotowych do wprowadzenia.
- Zainspirujesz się i poznasz najnowsze trendy w e-marketingu – jako redakcja Magazynu Online Marketing na bieżąco monitorujemy wszystkie zmiany w algorytmach czy funkcjonalnościach narzędzi.

CYFROWA WERSJA DLA CIEBIE

Platforma multimedialna
– mobilny serwis z cyfrową wersją treści z wydania papierowego, poszerzony o materiały w postaci tutoriali video i szkoleń branżowych.
PUBLIKACJA PRZYGOTOWANA NA PODSTAWIE WNIOSKÓW Z SETEK KAMPANII ONLINE

Razem z czołowymi nazwiskami polskiego marketing od lat prowadzimy czasopismo Magazyn Online Marketing oraz organizujemy konferencje i szkolenia branżowe
Do tworzenia publikacji zaprosiliśmy
CZOŁOWE NAZWISKA POLSKIEJ SCENY MARKETINGOWEJ!

Michał Dziekoński

Ania Ledwoń

Kamil Bolek

Krzysztof Wroński

Krzysztof Marzec

Artur Maciorowski
Sprawdź dlaczego warto mieć OMGuide
WYBRANE
OBSZARY:
- I Social Media Marketing
- II Analityka internetowa
- III Content marketing
- IV SEO i SEM
- V E-mail marketing
- VI Strategia marketingowa
- VII Doświadczenia Klienta (UX/UI)
- VIII Marketing mobilny
- IX E-commerce
- X Prawo dla marketera

Nauczymy Cię, jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, zwiększyć zaangażowanie użytkowników w Social Media oraz pozyskać nowych klientów.
WYBRANE ZAGADNIENIA
ROZDZIAŁ I
SOCIAL MEDIA MARKETING
- jak zaplanować kampanię z mikrobudżetem w Social Mediach – jakich narzędzi użyć, aby nie przeciążyć budżetu, z jakich scenariuszy działań skorzystać oraz jak przeanalizować wyniki kampanii,
- jak wykorzystać Piksel konwersji Facebooka w biznesie – jak krok po kroku zarządzać prowadzonymi kampaniami reklamowymi, by były bardziej efektywne, a w rezultacie podniosły realizację Twoich planów sprzedażowych, jak przejść z kampanii zasięgowych na konwertujące sprzedaż, jak na podstawie Piksela tworzyć niestandardowe grupy odbiorców,
- jak precyzyjnie targetować na Facebooku w oparciu o dane z wykorzystaniem niestandardowych grup odbiorców – jak stworzyć niestandardowe grupy odbiorców, co powinna w nazwie zawierać ta grupa, jak poszerzyć górę lejka sprzedażowego za pomocą grupy zbudowanej z osób, które obejrzały film,
- jak dobrze zorganizować działania content marketingowe w Social Mediach – jak przeprowadzić skuteczną kampanię influencerską, jak realizować cele biznesowe za pomocą influencer marketingu, jakie formy reklamy na Instagramie są najskuteczniejsze, dlaczego marketing rekomendacji stał się strategicznym elementem działań komunikacyjnych,
- jak prowadzić działania reklamowe na LinkedIn – czy i gdzie warto zainwestować swój budżet marketingowy w tym serwisie, jaką reklamę wybrać: organiczną czy płatną, jak stworzyć skuteczny program employee advocacy,
ROZDZIAŁ II
ANALITYKA INTERNETOWA
- jak mądrze zaimplementować Google Analytics 4.0 – unikatowe wskazówki, jak zbierać dane zgodnie z najlepszymi praktykami, czy warto podwójnie zbierać dane i raporty, czy zapisywać stare dane z GA w chmurze,
- jak wzorcowo ustawić parametry konta Google Ads – łączenie z innymi narzędziami, konfigurowanie konwersji krok po kroku, instrukcje dotyczące tworzenia list remarketingowych, przykładowe analizy efektywności reklam pod względem statystyk konwersji,
- jakie kombinacje haseł i znaków dają najlepsze wyniki dla kampanii zasięgowych, sprzedażowych i brandingowych – analiza case study z podziałem na branże,
- jakie raporty niestandardowe w Google Analytics pomogą Ci lepiej planować rozwój Twojego e-commerce – jak stworzyć własny raport, aby obserwowanie kluczowych wskaźników efektywności stało się znacznie wygodniejsze, jak skonfigurować raport niestandardowy, jak sprawnie analizować sytuację w Twoim sklepie posługując się gotowymi raportami,
- jak konfigurować, łączyć dane i tworzyć raporty w Google Data Studio – w jaki sposób krok po kroku samodzielnie skonfigurować raport w Google Data Studio, jak utworzyć źródło danych, edytować wymiary, informacje oraz dodać własne elementy do raportu, gdzie znajdziesz 50 gotowych szablonów raportów, które pomogą zautomatyzować Twoją pracę.
ROZDZIAŁ III
CONTENT MARKETING
- jak sprzedawać za pomocą marketingu treści – wg jakiego scenariusza prowadzić wzorcową kampanię content marketingową, która szybko wzmocni wizerunek Twojej firmy na rynku,
- jak pisać, by aktywnie zaangażować odbiorcę – 5 złotych zasad, jak zadbać o czytelność tekstów, w jaki sposób dobierać tematy i frazy, z jakich elementów powinien składać się materiał tekstowy, by zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej,
- jakimi zasadami kierować się w copywritingu na stronie www – przy pomocy których narzędzi ocenić jakich informacji szuka Klient, jak prowadzić interakcję odwiedzającego ze stroną www, do kogo kierować przekaz tekstowy,
- jak promować i dystrybuować swój content – jakie rozwiązania wdrożyć, gdy Twoje treści nie są tak skuteczne, jak przewidywałeś, jak wycisnąć więcej z własnych kanałów dystrybucji,
- jak stworzyć i uatrakcyjnić content video – w jaki sposób prawidłowo określić rolę wideo w komunikacji marki i dobrać odpowiednią platformę dystrybucji treści, jakie są najpopularniejsze formaty i narzędzia do przygotowywania contentu wideo, w jaki sposób zadbać o odpowiednią optymalizację filmu na YouTube jeszcze przed jego publikacją,
ROZDZIAŁ IV
SEO I SEM
- jak pisać pod SEO, żeby tekst był skuteczny – jak wybrać najlepsze słowa kluczowe z odpowiednią intencją, w czym konkretnie pomoże Ci poprawne formatowanie tekstu, co ułatwi Ci wyniesienie Twojej strony na „pozycję zero” do feature snippet,
- jak efektywnie prowadzić recykling treści – jak w pełni wykorzystać potencjał Google Search Console, jak przerobić stare materiały, by generowały nowy ruch i nową sprzedaż,
- jak kontrolować statystyki wyszukiwań – jak krok po kroku upewnić się, czy Twoje podstrony znajdują się w indeksie, co należy zrobić, jeżeli w krótkim czasie zależy nam na odbudowaniu utraconego ruchu, na czym polega SXO i w jaki sposób może przyczynić się do lepszych efektów pozycjonowania witryny,
- jak zaudytować stronę www pod względem jakości – scenariusze działań, które zapobiegają spadkowi w wynikach wyświetlania,
- jak pozyskiwać wartościowe linki – metody działania
ROZDZIAŁ V
EMAIL MARKETING
- jak wybrać program do email marketingu i połączyć go z Twoją stroną – instrukcja postępowania krok po kroku
- jak konstruować maile, by nie wpadały do SPAMU – jak zbudować zaufanie w e-mail marketingu, jakie zwroty uznawane są za spamerskie, jak działają filtry antyspamowe, jak przygotować wzorcowy mailing,
- jak zwiększyć wskaźnik otwieralności maili – jak testować różne warianty mailingu i analizować wyniki kampanii,
- jak zautomatyzować e-mail marketing – jak z masowych wiadomości skonwertować sprzedaż, jak wykorzystać personalizację, wskazówki jak zaangażować Klientów,
- jak zarządzać bazą mailową – jak zbudować bazę odbiorców, jak gromadzić i przetwarzać dane zgodnie z prawem, na jakich zasadach przeprowadzić segmentację bazy mailingowej,
ROZDZIAŁ VI
STRATEGIA MARKETINGOWA
- jak zbudować własną strategię mediową – w jakie kanały zainwestować biorąc pod uwagę specyfikę branży, jak łączyć komunikację w mediach offline z kanałami digitalowymi, z jakich trendów na 2021 warto skorzystać planując kampanię,
- jak stworzyć wzorcowy plan mediowy – kto jest docelowym konsumentem mojego produktu, co chcę osiągnąć dzięki kampanii, na co warto postawić w pierwszej kolejności - wzrost świadomości, generowanie ruchu na stronę, leady, sprzedaż, jaki budżet mogę przeznaczyć na kampanię,
- jak z sukcesem wdrożyć strategię lejka 3.0 – czy warto budować lejki i kiedy sprawdza się ta strategia, czy lejki potrafią jednocześnie zatrzymać Klienta na dłużej, a nie tylko generować pojedynczą sprzedaż,
- jak reklamować firmę mając mniej niż 1000 zł –schematy konkretnych działań, które zadziałają przy mikrobudżecie,
- jak podejmować trafne decyzje dotyczące strategii promocji Twoich produktów i usług – analiza porównawcza działań, które w największym stopniu przełożą się na sprzedaż,
ROZDZIAŁ VII
DOŚWIADCZENIA KLIENTA (UX&UI)
- jak budować strony www, żeby same sprzedawały – na jakie elementy Klient zwraca uwagę w pierwszej kolejności, jak dobierać i konstruować butony, np. call to action, dlaczego szczegółowe opcje targetowania mają znaczenie i jak je wykorzystać,
- jak projektować na mobile, by zachwycać Klientów użytecznością – za pomocą jakich narzędzi i metod badać użyteczność mobile, a jakie narzędzia wybrać do badań zdalnych, jak przeprowadzić badanie użyteczności,
- jak korzystać z analityki w projektowaniu UX – które narzędzia analityczne przyniosą największe korzyści w zależności od tego, co chcesz zbadać, jak dane analityczne w połączeniu z badaniami UX wpływają na poprawę użyteczności strony oraz wzrost konwersji, case study jak skrócenie formularza rejestracji na stronie www wpływa na wzrost sprzedaży,
- do czego wykorzystać eyetracking – kiedy warto wykorzystać tego rodzaju badanie serwisu www, czego dowiesz się dzięki badaniom eyetrackingowym,
- jakie czynniki brać pod uwagę podczas tworzenia person swoich Klienów – jak dostosować komunikaty, kreacje reklamowe, a także grupy docelowe, w jaki sposób trafniej wybierać format, aby ułatwiać odbiorcy spotkanie z produktem,
ROZDZIAŁ VIII
MARKETING MOBILNY
- jak stworzyć i skonfigurować kampanie mobilne krok po kroku – jak skutecznie uwzględnić kanał mobile w strategii marketingowej, z jakich rozwiązań technologicznych skorzystać, by połączyć wielokanałowe śledzenie użytkownika z zestawem przydatnych narzędzi marketingowych, jakie typy powiadomień push wybrać,
- jak połączyć działania online z offline – jak mierzyć, czy ruch online przekłada się także na sprzedaż offline, jakich danych i narzędzi używać, jak porównać funkcjonalność pomiaru konwersji offline dla platform Facebooka i Google’a,
- jak różnicować treść reklam na urządzenia mobilne – jak pisać pod mobile, jak w mobile'u najlepiej wyraża się button call to action,
- jak wypromować swoją aplikację mobilną – jak wyróżnić się na tle konkurencji i milionem produktów dostępnych w iOS App Store oraz Google Play, jak zrobić serwis w ASO (App Store Optimalization), czyli proces tworzenia i optymalizacji treści oraz pozycjonowania aplikacji w sklepie mobilnym,
- jakie narzędzia wspierają marketing mobilny – przegląd darmowych i płatnych narzędzi, które ułatwią Ci działania marketingowe.
ROZDZIAŁ IX
ECOMMERCE
- jakie są kluczowe elementy sklepu internetowego – checklista
- jak projektować e-commerce, by sprzedawać – jak sprawdzić, gdzie nasi użytkownicy mają problemy i wyciągać wnioski, na których możemy opierać decyzje biznesowe, jak krok po kroku kompleksowo mierzyć konwersję na podstawie zdarzeń i analizy wizyt użytkowników,
- jak przygotować idealny opis produktu w e-commerce lub opis usługi na stronę internetową – wyznaczniki dobrego opisu, który sprzeda bez udziału handlowca,
- jak przeprowadzić audyt marki w ecommerce – jaki typ działań w eccomerce opłaca nam się zaudytować najbardziej, co powinniśmy audytować, instrukcja postępowania krok po kroku w przypadku audytowania marki,
- jak generować przychody w e-commerce wypuszczając reklamę na Printereście – jaki typ kampanii wybrać: konwersje czy sprzedaż katalogową, jak poprawnie skonfigurować kampanię, jak śledzić konkretne działania pinnersów w witrynie sklepu,
ROZDZIAŁ X
PRAWO DLA MARKETERA
- jak stworzyć wzorcowy regulamin sklepu internetowego – jak prawidłowo określić warunki płatności przy abonamentach, subskrypcjach, zwrotach towarów,
- jak zgodnie z prawem przekazywać dane swoich Klientów innym podmiotom – gotowe wzory zapisów w regulaminie,
- jakie możliwości korzystania z cudzego contentu w kontekście tworzenia memów daje prawo autorskie – co w sytuacjach, kiedy zapożyczamy cudzego mema bez edytowania go, tworzymy swojego mema na popularnym wzorze lub przygotowujemy mema na nieużywanym dotąd obrazku,
- jakie są najczęstsze spory prawne w branży marketingowej – analiza case study z prawnikiem,
- jak zapobiegać kradzieży baz danych Klientów przez pracowników firmy – jak zabezpieczyć się przed kopiowaniem danych.
ABONAMENT ROCZNY
PAKIET BASIC
zł netto
- Roczny dostęp do platformy multimedialnej www.omguide.pl
- Co najmniej 6 bezpłatnych aktualizacji w roku w formie elektronicznej
- Papierowa publikacja zawierająca unikatowe tipy i wskazówki najbardziej uznanych ekspertów branży e-marketingu
- Materiały z naszych szkoleń i konferencji marketingowych
- Baza wybranych artykułów z naszych branżowych czasopism
- Możliwość wzięcia udziału w live czatach
- Tutoriale video
Dla Twojej wygody automatycznie przedłużymy Twój dostęp do wersji basic z bezpłatnymi aktualizacjami na kolejny rok. Jeśli jednak chcesz zrezygnować – wystarczy wysłać do nas e-maila 14 dni przed końcem Twojego rocznego dostępu do publikacji.
PAKIET VIP
zł netto
- Roczny dostęp do platformy multimedialnej www.omguide.pl
- Co najmniej 6 bezpłatnych aktualizacji w roku w formie elektronicznej
- Papierowa publikacja zawierająca unikatowe tipy i wskazówki najbardziej uznanych ekspertów branży e-marketingu
- Materiały z naszych szkoleń i konferencji marketingowych
- Baza wybranych artykułów z naszych branżowych czasopism
- Możliwość wzięcia udziału w live czatach
- Tutoriale video
Dla Twojej wygody automatycznie przedłużymy dostęp do publikacji na kolejny rok – w wariancie i cenie wersji basic (bez segregatora). Jeśli jednak będziesz chciał zrezygnować – wystarczy wysłać do nas e-maila 14 dni przed końcem Twojego rocznego dostępu do publikacji.