Kluczowe narzędzia e-commerce managera – jak skutecznie zarządzać eCommerce by wyprzedzić konkurencję?

E-commerce

Rola eCommerce managera ewaluuje każdego roku coraz intensywniej i ma co raz istotniejsze znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstw działających większości branż. Strategia oparta o eCommerce, w obecnej formie, obejmuje już nie tylko obszar technologii czy marketingu ale również logistykę, wzrost sprzedaży poprzez ekspansję międzynarodową czy budowanie spójnej komunikacji marki w sieci. Ilość zbieranych, przetwarzany i analizowanych danych wymusza na managerach internetowych kanałów sprzedaży korzystanie z wielu narzędzi czy usług wspierających rozwój online. W dzisiejszym artykule chciałbym podzielić się z Wami najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi managerów eCommerce w ich codziennych wyzwaniach zawodowych i biznesowych.

Ufaj i kontroluj

Odpowiadając za rozwój eCommerce w naszych firmach bardzo często współpracujemy z przedstawicielami kluczowych działów w firmie, wspólnie omawiając pomysły, strategie czy wdrażając różnego rodzaju aktywności wspierające rozwój online. Wymaga to od nas doskonałej koordynacji zadań, ich priorytetyzacji, kontroli postępów czy reagowania na zmiany. Dlatego zdecydowanie polecam wykorzystywanie w codziennej pracy narzędzi wspierających zarządzaniem wieloma wątkami. Do najpopularniejszych z nich należą m.in. Asana.com, ClickUp, JIRA czy Monday. Są to, w większości przypadków, narzędzia posiadające doskonałe wersje mobile oraz politykę cenową dostosowaną zarówno dla małych startupów jak i dojrzałych korporacji. Każde z nich pozwala na pracę zespołową online, monitorowanie postępów, wymianę informacji czy plików oraz współdzielenie efektów naszej pracy online.
 

Rys. 1. Przykładowy plan projektu digital w postaci tablicy Kanban. Źródło: www.asana.com

 

Wizualizuj swoje pomysły

Biorąc udział w burzach mózgów tworzymy notatki, schematy czy wizualizacje, które bardzo często lądują głęboko w szufladach naszych biurek. W takich przypadkach z pomocą przychodzą nam narzędzia do wizualizacji procesów czy porządkowania map myśli w formie cyfrowej. Doskonałym przykładem jest serwis www.miro.com, który pozwala w prosty sposób projektować w trybie rzeczywistym i zespołowym modele biznesowe oraz procesy, bazując na setkach przykładów, tutoriali i dobrych praktykach. Serwis dostosowany jest do pracy zarów...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy