Jak przygotować idealny opis produktu w e-commerce lub opis usługi na stronę internetową? Wyznaczniki dobrego opisu, który sprzeda bez udziału handlowca

E-commerce

Przygotowanie opisu produktu wydaje się łatwym zadaniem. W końcu producent zna swój asortyment od podszewki. Wystarczy więc, by manager produktu we współpracy z działem produkcji ustalili, co jest najważniejsze i spisali to. Resellerzy z kolei mogą bazować na tej wiedzy. Z drugiej strony, istnieje szereg wyzwań podczas tworzenia opisów, m.in. konieczność przygotowania ich dla setek często podobnych produktów w ofercie, kwestia SEO, materiały graficzne, wiedza copywriterska (jak pisać, żeby zainteresować i zachęcić do zakupu) itd. Dowiedz się, jak poradzić sobie z tymi oraz innymi kwestiami i przygotuj opis produktu lub usługi, który sprzeda bez udziału handlowca!

Opis produktu vs opis usługi

Zasady przygotowywania opisów produktów i usług są bardzo podobne. W końcu w jednym i drugim przypadku chodzi o to, by zapoznać potencjalnego klienta z ofertą i doprowadzić do konwersji. W przypadku produktów najczęściej będzie chodziło o dodanie artykułu do koszyka (lub wysłanie zapytania – częściej dla produktów B2B), a w przypadku usługi – o wypełnienie formularza lub skorzystanie z innej formy kontaktu.

Opisy jednych i drugich powinny być więc tworzone w myśl podobnych zasad. Poznaj 10 (moim zdaniem) najważniejszych zasad i opisuj produkty lub usługi tak, by zwiększać szanse na sprzedaż.

1. Poznaj potrzeby grupy docelowej

Na początku pracy nad opisem produktu bezsprzecznie należy wyjść od potrzeb klienta (zobaczysz, że punkt ten będzie się przewijał w dalszej części tekstu). Nie każdy może być Steve’m Jobsem i mówić światu, co ma mu się podobać, a nawet więcej – niemal nikomu się to nie udaje.

Lepszą strategią będzie zatem poznanie potrzeb grupy docelowej i zareagowanie na nie za pomocą swojego (cały czas udoskonalanego) produktu. Sprawdź grupy tematyczne na Facebooku, zajrzyj na fora, popytaj osób, które używają kategorii produktów, które sprzedajesz (lub zleć badania zewnętrznej firmie), żeby dowiedzieć się, które ich aspekty są dla nich najistotniejsze.

Wiedza o tym, na czym zależy klientom, ułatwi Ci pracę nad tworzeniem opisu. Żeby sprzedawać skuteczniej, skupiaj się w opisach właśnie na poruszanych przez klientów kwestiach i podnoś je w komunikatach reklamowych.

2. Nie bój się długich opisów…

W internecie nikt nie lubi długich opisów… Ale z drugiej strony zastanów się, jak sam podchodzisz do tematu zakupów online. Jeśli nie chodzi o zakup zapałek czy krzyżówek, czy nie wolałbyś wiedzieć dobrze, co kupujesz? Zwłaszcza gdy mowa o produktach droższych, kupowanych rzadziej, różniących się od siebie poszczególnymi aspektami.

Jeśli krem posiada w skł...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy