Chcesz stworzyć skuteczny podcast? Sprawdź, jak to robią najlepsi!

Content marketing NEW

Content plan dla podcastu od A do Z

Kiedy firma decyduje się na stworzenie strategii content marketingowej, zazwyczaj ma w planach rozbudowę lub napisanie nowych treści na stronę, bloga lub prowadzenie profili w social mediach. W dobie dynamicznego rozwoju marketingu sieciowego trudno jednak wyróżnić się spośród konkurencji nawet za sprawą tekstów. Jakie możliwości masz jeszcze do dyspozycji? Sprawdź podcasty!

Dlaczego warto włączyć podcast do strategii contentowej firmy?

Jeśli chcesz skutecznie wyróżnić firmę wśród konkurencji, z pomocą przychodzi Ci multimedialność. Czy musisz ograniczać się do jednej formy przekazu? Wręcz przeciwnie. Masz do wyboru kanały i metody, dzięki którym możesz skutecznie oddziaływać na zmysły i emocje odbiorcy.

Rozwiązaniem, które dopiero zyskuje popularność, są podcasty. Jak się do tego zabrać i czy w ogóle się to opłaca?

Jak Polacy słuchają podcastów?

Brzmi OK, ale pojawia się zasadnicze pytanie – czy to faktycznie jest na tyle popularne, żeby warto było inwestować w podcasty czas i pieniądze? O ile w wielu branżach tworzenie podcastów może się wydawać początkowo dziwnym pomysłem, o tyle statystyki jasno pokazują, że popularność tego środka przekazu z roku na rok wzrasta.

Badanie przeprowadzone w 2018 r. na zlecenie platformy Storytel[1] pokazało, że podcastów słucha co piąty polski użytkownik internetu w wieku 19–49 lat. Są to zazwyczaj osoby młode (do 29. roku życia), częściej mężczyźni niż kobiety (odpowiednio 54% i 46%). Mało? Poczekaj.

W 2021 r. słuchanie podcastów deklarował już co trzeci polski internauta (badanie Tandem Media[2]). To prawie 9 mln osób! Coraz większa część tej grupy to osoby, które do swoich ulubionych twórców wracają regularnie. Skąd się wziął taki wzrost?

Dlaczego chętnie sięgamy po podcasty?

Tandem Media zapytało także ankietowanych, za co cenią podcasty. Odpowiedzi jasno wskazują, że ta forma przekazu to doskonała przestrzeń do rozwoju w kontekście marketingu firm.

Przede wszystkim słuchanie podcastów jest wygodne – sprawdzają się one wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości poświęcenia pełnej uwagi na przeczytanie czy obejrzenie treści. Nagrania audio można słuchać niemal w dowolnym miejscu i czasie, podczas wykonywania innych czynności, bez angażowania rąk i męczenia wzroku. Użytkownik łatwo odsłucha nowy odcinek przy pracy, sprzątaniu lub w podróży. Często nawet nie wymaga to dostępu do internetu, jeśli podcast można pobrać. Sprawia to, że informacje stają się dostępne jak nigdy wcześniej.

Kolejnym ważnym argumentem przemawiającym za podcastami jest ich ocena jako w...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy