Czym są formuły copywriterskie?
Podobnie jak każdy rzemieślnik posiada swoje narzędzia pracy, specjaliści z dziedziny content marketingu mają do dyspozycji pewne wypracowane schematy, które pomagają tworzyć przekonujące i skuteczne treści.
Formuły copywriterskie to nic innego jak gotowe struktury tekstu, które pomagają świadomie konstruować przekaz, dopasowując go do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Operują one konkretem i kluczowymi wyróżnikami produktu lub usługi. Mają one w prosty i szybki sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy, wzbudzić jego zainteresowanie i przeprowadzić go przez proces decyzyjny, a w efekcie zaowocować wykonaniem przez niego pożądanego działania (np. zapisem do newslettera, zakupem, obserwacją profilu).
1. AIDA: uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
Formuła AIDA (attention, interest, desire, action) to jedna z najstarszych i najbardziej znanych technik copywriterskich. Rozpoczyna się od przyciągnięcia uwagi odbiorcy, następnie buduje zainteresowanie, by na końcu wzbudzić potrzebę posiadania i skłonić do zakupu. W przypadku stosowania tej struktury istotne jest sformułowanie klarownego wezwania do działania – CTA (call to action). AIDA jest prostą, dość uniwersalną i skuteczną strukturą, która przeprowadza odbiorcę przez proces decyzyjny.
Przykład
Uwaga: Chcesz poznać tajniki zdrowego odżywiania? Zainteresowanie: Catering dietetyczny z dostawą pod drzwi pozwoli Ci cieszyć się piękną sylwetką i pełnią energii każdego dnia. Pożądanie: Poczuj się świetnie w swoim ciele, zadbaj o zdrowie i zyskaj... |
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej