Fun content marketing – te trzy marki robią to dobrze
Wspólne poczucie humoru zbliża do siebie ludzi. Tak samo mechanizm ten funkcjonuje w marketingu – jeśli marka dobrze rozumie swoich odbiorców i ich poczucie humoru, może zdobyć sympatię, zaangażowanie i podbić serca klientów. Z humorem jednak można przesadzić i pozostawić po sobie niesmak oraz poczucie zażenowania. Jak zatem dobrze wykorzystać fun content marketing? Zobacz to na przykładzie trzech marek!
Fun content marketing – dlaczego ma sens? Kilka słów o gratyfikacji społecznej
Dlaczego w ogóle warto wprowadzać humor do swojej komunikacji? Badania pokazują, że element humorystyczny, np. memy, wpływają pozytywnie na zaangażowanie odbiorców marki oraz sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu brandu.
Według badań YPulse aż 75% użytkowników w wieku 13–36 lat regularnie udostępnia memy!
Ludzie chętnie dzielą się tym, co trafia w ich poczucie humoru i pozwala w jakiś sposób określić siebie. Jednym z aspektów, który sprawia, że zabawne treści są tak chętnie udostępniane i przesyłane, jest tzw. gratyfikacja społeczna, czyli możliwość uzyskania aprobaty społecznej ze strony osób o podobnym poczuciu humoru.
Memy i innego r...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej