AI, czyli sztuczna inteligencja
Dożyliśmy czasów, w których sztuczna inteligencja przestała funkcjonować jako science-fiction i realnie pomaga nam w różnych działaniach, w tym również w prowadzeniu kampanii emailowych. Wykorzystanie AI można uznać za główny trend 2022 roku, ponieważ jest wykorzystywana w coraz większym zakresie, a efekty jej pracy mogą być kluczowe dla wyników kampanii. Przetwarzanie danych, dostarczalność maili, segmentacja grup docelowych, działanie filtrów antyspamowych, optymalizacja wysyłki, testowanie skuteczności różnych nagłówków, a nawet analiza języka i generowanie treści – to tylko część czynności, które już dziś wykonuje za nas AI. Ogromna ilość analizowanych danych pozwoli marketerom na efektywniejsze niż do tej pory optymalizowanie kampanii email marketingowych. Oznacza to, że jeśli dotąd bałeś się „oddać” tę pracę i wykonywałeś ręcznie wyżej wymienione czynności, to najwyższy czas, aby to zrobić i patrzeć, jak poprawiają się wyniki kampanii.
Warto przy tym wiedzieć, że używanie sztucznej inteligencji w działaniach email marketingowych nie jest negatywnie postrzegane przez odbiorców, bo tak naprawdę nie mają oni bezpośredniej styczności z jej pracą. AI błyskawicznie analizuje, segreguje i przetwarza duże ilości danych – np. segmentuje odbiorców w grupy na podstawie tego, co kliknęli, o której godzinie czy na jakim urządzeniu otworzyli maila. Sztuczna inteligencja pracuje więc na danych, znajdując w nich reguły zachowań i trendy, które wykorzystuje do coraz precyzyjniejszej personalizacji maili i optymalizacji ich wysyłki. Uwzględnienie tych trendów i zachowań użytkowników sprawi, że bardziej zaangażują się oni w kampanię (a czasami sprawi, że w gąszczu maili w ogóle na nią trafią, co przecież też jest...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej