Odpowiednia strategia
Zanim pomyślisz o samym pisaniu tekstu, warto cofnąć się o krok i spojrzeć na całość z szerszej perspektywy. Teksty są narzędziem, które wykorzystuje się w mediach. Mogą być opisem na Facebooka, artykułem w prasie drukowanej czy wstępem do nagrania idealnego podcastu. Dodatkowo zazwyczaj potrzebują odpowiedniego wsparcia, żeby spełniały swoje zadanie, np. dobrze przemyślanej dystrybucji. Tekst dodany na bloga nie będzie czytany bez dobrze skonfigurowanego SEO lub promocji w mediach społecznościowych.
Zacznij od zastanowienia się nad tym, czego potrzebuje potencjalny klient/klientka, aby kupić. Kim jest, jakie etapy musi przejść, czy wpasowujesz się w jego wartości, czy produkt zaspokaja jego potrzeby? Dopiero później przychodzi czas na sprzedaż.
- Zastanów się, jakie kanały masz do dyspozycji.
- Stwórz podstawowy lejek – zawrzyj w nim działania zwiększające świadomość marki i ponowne dotarcie do potencjalnie zainteresowanych odbiorców/odbiorczyń (np. takich, którzy byli już na stronie WWW).
- Zastanów się, w jaki sposób chcesz mówić o produktach lub usługach – określ unikalne cechy, zwróć uwagę na potrzeby.
Przy tych kwestiach warto współpracować z działem marketingu w firmie – każda osoba może wnieść nowe spojrzenie i pomysł, który ułoży się w strategię działania.
Grupa docelowa
Odpowiednia strategia to również precyzyjne określenie grupy docelowej. Co to ma wspólnego z copywritingiem i sprzedażą? Sposób doboru odpowiedniej komunikacji! Zupełnie inaczej zwracamy się do nastolatek, a inaczej do mam z małymi dziećmi czy biznesmanów. W zależności od grupy różne będą też potrzeby i korzyści, które mogą osiągnąć, korzystając z danego produktu czy usługi.
- Stwórz persony klientów/klientek na po...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej