Ostatnie lata w analityce webowo-marketingowej pokazały wyraźnie, że zachodzą w niej ciągłe zmiany: consent mode v2, przejście z UA na GA4, zmiany w Looker Studio czy GTM. W rewolucjach, które dzieją się na naszych oczach, można łatwo zgubić istotę analityki i to, po co tak naprawdę ją robimy.
Dział: Analityka internetowa
Segmentacja odbiorców to kluczowy element skutecznych kampanii reklamowych, zwłaszcza na platformie reklamowej Meta. Dzięki zaawansowanym narzędziom do segmentacji możesz tworzyć precyzyjnie dostosowane kampanie, docierając do odpowiednich grup odbiorców (i wykluczając niektóre z nich).
Nie, to nie jest kolejny artykuł o „roku mobile” albo „mobile first”. Nic z tych rzeczy. Choć dla porządku należałoby zacząć od faktów: mobile już kilka lat temu wyprzedziło desktop w ruchu internetowym i dla większości serwisów jest głównym źródłem ruchu i jeżeli wydaje Ci się, że Twój statystyczny klient siedzi przy biurku przed dużym ekranem, prawdopodobnie jesteś w błędzie. Odpowiedzi nie trzeba szukać daleko – znajdziesz ją we własnych statystykach.
Jak poradzić sobie z dobraniem słów kluczowych? Podstawowa teoria, przykłady i narzędzia.
W świecie marketingu internetowego nastąpiło bardzo duże poruszenie, kiedy w marcu 2022 r. Google ogłosiło, że od 1 lipca 2023 r. Universal Analytics (lub Google Analytics 3) przestanie działań i gromadzić dla nas dane. Spojrzenia ludzi automatycznie skierowały się jego następcę, czyli Google Analytics 4. Dla osób, które śledziły działania amerykańskiej firmy, nie było to zaskoczenie, bo częściej niż „Czy nastąpi zmiana?” padało pytanie „Kiedy?”.