Jednym z najważniejszych aspektów segmentacji jest zrozumienie, kto jest Twoim odbiorcą. Dzięki narzędziom analitycznym dostępnym w biznes menedżerze oraz w narzędziach zewnętrznych (Google Analytics, Piwik czy Hotjar) możesz zbierać dane o aktualnych i potencjalnych klientach, takie jak wiek, płeć, zainteresowania czy zachowania zakupowe.
Kiedy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy, możesz skorzystać z zaawansowanych strategii targetowania, które mogą zwiększyć skuteczność Twoich działań reklamowych.
Ruch zimny i ciepły
Z pewnością znasz już takie pojęcia, jak zimny i ciepły ruch, więc gdzie tutaj zaawansowane podziały? Spokojnie, najpierw musimy to poukładać i odpowiednio rozdzielić. Podzielmy więc kampanie na te do nowych odbiorców i te do odbiorców, którzy znają Ciebie/Twój biznes (remarketing).
Zimny ruch – nie mieli styczności z naszą marką
Tutaj opcje grup odbiorców mamy następujące.
- Targetowanie po demografii, zachowaniach i zainteresowaniach.
- Grupy podobnych odbiorców do: klientów, aktywnych na Facebooku, Instagramie, odwiedzających stronę www, oglądających nasze filmy itd.
Ciepły ruch – remarketing
Tutaj opcji mamy już o wiel...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej