Nie ma wątpliwości, że kryzys jest sytuacją nagłą, niespodziewaną i trudną. U menedżerów wywołuje uczucie niepokoju i stres. Dla marki jest zaburzeniem w działalności firmy i wiąże się z ryzykiem zaangażowania w sprawę mediów i klientów. Brzmi groźnie? Spokojnie. Odpowiedniego reagowania na kryzys da się nauczyć. Ale od początku…
KRYZYS CZY NIE KRYZYS?
Często coś, co według Ciebie jest kryzysem, dla innym oznacza tylko mało interesujący problem. Zanim zaczniesz panikować, zastanów się, jaka jest skala i jakie wiąże się z nią ryzyko. Ze względu na te czynniki można mówić o trzech rodzajach trudnych sytuacji.
Incydent to problem głównie wizerunkowy o nikłym zagrożeniu dla zdrowia. Ma wpływ na niewielką grupę odbiorców i nie interesuje szerszej społeczności. Nie są nim zainteresowane też media. Jego czas trwania jest zazwyczaj krótki – maksymalnie jeden dzień.
Problem niesie istotne zagrożenie dla zdrowia lub majątku ludzi. Szybko zyskuje zainteresowanie społeczności lokalnej oraz mediów. Może on mieć długofalowe konsekwencje, a czas jego trwania to zazwyczaj nie więcej niż kilka tygodni.
Kryzys jest eskalacją incydentu lub problemu. Oddziałuje na całe przedsię- biorstwo lub szerzej (np. zanieczyszczenie środowiska). Budzi zainteresowanie społeczności regionalnej i mediów krajowych oraz zagranicznych. Zagrożenie z nim związane trwa często ponad kilka tygodni.
Jeśli już wiesz, co jest, a co nie jest kryzysem, możesz się odpowiednio na nie- go przygotować. Zacznij od stworzenia proce...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej