1. Niewłaściwe dobranie celu reklamowego
Wybór odpowiedniego celu reklamowego jest fundamentem każdej kampanii w mediach społecznościowych. Na platformach, takich jak np. LinkedIn, dostępne są różne cele, m.in. takie jak świadomość marki, wizyty w witrynie, interakcje, wyświetlenia wideo, wiadomości, generowanie potencjalnych klientów czy też zwiększenie liczby aplikacji na ofertę pracy (kandydaci). Każdy z celów ma specyficzne mechanizmy działania, które wpływają na to, jak reklama wyświetlana jest użytkownikom. Zły dobór może prowadzić do niewłaściwego targetowania, co będzie skutkować mniejszą efektywnością kampanii (albo jej brakiem), a tym samym przepalaniem budżetu. Wybór odpowiedniego celu reklamowego zaczyna się od zrozumienia, jakie są Twoje główne założenia biznesowe. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki, sprawa jest prosta. Możesz też dotrzeć do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych, wysyłając im personalizowane wiadomości.
Rys. 1. Screen obrazujący cele reklamowe na LinkedInie. Źródło: www.linkedin.com/campaignmanager/accounts
2. Brak kodu śledzącego
Brak kodu śledzącego to poważny błąd w kampaniach...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej