Jak wykorzystać Piksel konwersji Facebooka w biznesie?

Social media marketing

Reklamy Facebook Ads to dla wielu firm jeden z głównych kanałów realizacji celów e-marketingowych. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, warto zaimplementować na swojej stronie internetowej Piksela Meta. Dzięki niemu zyskamy dostęp do cennych danych, a także do zaawansowanych rozwiązań w zakresie kampanii. Od czego zacząć wdrażanie Piksela i jak w pełni wykorzystać jego możliwości?

Czym jest Piksel Meta i jak go zainstalować na stronie?

Piksel Meta, nazywany także Pikselem Facebooka lub Pikselem konwersji, to fragment kodu, który zaimplementowany w kodzie strony umożliwia wysyłanie informacji do systemu reklamowego Meta o zachowaniach użytkowników w witrynie. Umożliwia przede wszystkim tworzenie grup niestandardowych odbiorców (i emisję reklam retargetingowych), analizę efektywności reklam (ruchu z Facebook Ads na stronie i zdarzeń standardowych/niestandardowych), jak również ustawianie reklam z celem Konwersje (Sprzedaż) z lokalizacją konwersji (Witryna internetowa). Każdy Piksel Meta ma swoją nazwę oraz unikatowy 15-cyfrowy identyfikator.

Piksel Meta jest dostępny z poziomu panelu Menedżer zdarzeń (Źródła danych), który znajdziemy w Menedżerze firmy (po jego uprzednim założeniu, tj. kliknięciu opcji „Połącz źródła danych”). Obecny limit Pikseli wynosi 100 na jednego Menedżera firmy. Warto o tym pamiętać, gdyż jest on wielokrotnie mniejszy niż maksymalny limit kont reklamowych; niemniej jeden Piksel może być wykorzystywany na wielu stronach internetowych i na wielu kontach reklamowych. Po założeniu Piksela użytkownik ma dwie metody jego implementacji: „Dodaj ręcznie kod piksela do witryny” lub „Użyj integracji z partnerem”. Ta druga jest zdecydowanie łatwiejsza, jednak można z niej skorzystać tylko dla stron stworzonych na podstawie rozwiązań firm, które są partnerami Meta, np. Shopify czy WordPress. W takim przypadku warto sprawdzić informacje dostępne na stronie ww. partnera – często znajdziemy tam instrukcję instalacji krok po kroku. Podstawowa metoda implementacji, tj. ręczne dodanie, wymaga dostępu do edycji kodu witryny i umieszczenia kodu Piksela na dole sekcji nagłówka, bezpośrednio nad znacznikiem na każdej stronie.

Rys. 1. Piksel Meta; źródło: Facebook

Istnieje także alterna...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy