Siedem dobrych praktyk na Instagramie, o których powinieneś pamiętać

Social media marketing

Instagram stał się miejscem dla marek, influencerów i marketerów pragnących prowadzić działania, dzięki którym będą mogły być bliżej ze swoimi odbiorcami. Jednak, jak dobrze wiemy, w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, pojawiających się nowych trendach czy funkcjach, a nawet algorytmach – utrzymanie uwagi i zaangażowania obserwujących wymaga nie tylko kreatywności, ale także strategicznego podejścia.

Instagram stał się miejscem dla marek, influencerów i marketerów pragnących prowadzić działania, dzięki którym będą mogły być bliżej ze swoimi odbiorcami. Jednak, jak dobrze wiemy, w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, pojawiających się nowych trendach czy funkcjach, a nawet algorytmach – utrzymanie uwagi i zaangażowania obserwujących wymaga nie tylko kreatywności, ale także strategicznego podejścia. 

Aktualne trendy, narzędzia i algorytmy platformy ciągle ewoluują, dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z najlepszymi praktykami i wdrażać je w swoich działaniach marketingowych. Przedstawię Ci siedem praktyk, na które warto postawić w 2024 r. Dodatkowo zdradzę Ci moje tipy na uatrakcyjnienie profilu.

 

  1. BIO – to już duży klucz do sukcesu

Wyobraź sobie, że użytkownik, który odwiedza Twój profil, czyta Twoje BIO, w którym nie ma najważniejszych informacji – kim jesteś, czym się zajmujesz, i w dodatku brakuje w nim zdjęcia lub jest ono niewyraźne. W dużym stopniu nie przyciągniesz uwagi odbiorcy, prawda?

Dlatego postaw na:

  • Nazwę użytkownika, która zapadnie w pamięci Twoim odbiorcom.
  • Dobrze wykadrowane i wyraźne zdjęcie. To w końcu Twoja wizytówka!
  • Dopracowane BIO, czyli instagramową wizytówkę. Mam tutaj na myśli słowa kluczowe (działają dobrze na SEO) – nie twórz długich wyrażeń –postaw na krótkie hasła, np. konferencja marketingowa, porady marketingowe, domki nad morzem. Niżej opisz swoje cechy, osiągnięcia, to, czym chcesz się pochwalić, i będzie dla użytkownika catchy.
  • Linki. BIO to miejsce na Instagramie, w którym możesz umieścić link kierujący do Twojej witryny.
     
  1. Wyróżnione relacje

Daj się poznać! Relacje to doskonał...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy