Social selling to proces używania mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów, budowania relacji i w końcu sprzedaży produktów lub usług. Z kolei CX – customer experience – odnosi się do całkowitego wrażenia, jakie klient ma w kontakcie z firmą – od pierwszej interakcji, przez proces zakupu, aż po obsługę posprzedażową.
Czym jest customer experience (CX)?
Customer experience odnosi się do sumy wszystkich doświadczeń, jakie klient ma w trakcie interakcji z firmą, począwszy od pierwszego kontaktu aż po obsługę posprzedażową. Obejmuje to wszystkie punkty styku z klientem, takie jak strona internetowa, media społecznościowe, kontakt z działem obsługi klienta, a także produkty i usługi firmy. Kluczowym celem CX jest zapewnienie, aby każdy kontakt z firmą był pozytywny i pozostawiał klienta zadowolonego.
Wpływ CX na social selling
Customer experience jest zagadnieniem bardzo rozbudowanym i wiąże się z wieloma procesami, także tymi odbywającymi się „na zapleczu”, ale na potrzeby tego artykułu, upraszczam je do kilku kluczowych obszarów szczególnie ważnych w kontekście harmonijnego zgrania na linii CX i social selling:
- Budowanie zaufania i lojalności
Według 6. e...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej