Pracując z klientami z różnych branż, często spotykam się z pytaniami: Co zrobić, żeby zwiększyć rejestrację? Jak sprawić, aby konwersja w sklepie/ systemie była wyższa?
W poniższym tekście postaram się omówić istotne kwestie związane właśnie z tymi zagadnieniami. Mam nadzieję, że pomoże Ci to w ocenie Twoich formularzy i przy tworzeniu następnych, tak aby nic nie umknęło Twojej uwadze.
Najczęściej z formularzem spotykamy się w sklepie internetowym. W tym przypadku chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, w jakim celu zbierane są dane. Odpowiedź jest krótka i prosta – celem jest sprzedaż. Użytkownik w tym wypadku doskonale rozumie, w jakim celu pozostawia swoje dane, i jeśli w formularzu lub na stronie docelowej nie ma nieprawidłowości, to zazwyczaj nie ma on obiekcji i obaw związanych z uzupełnieniem informacji. Jednak w innych przypadkach warto zadbać o wiarygodność i odpowiednią argumentację, tak aby użytkownik nie miał wątpliwości, w jakim celu wypełnia formularz. Call to action to nie tylko KUP, ZAMÓW czy PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI.
Wypełniając formularz, można realizować różne cele, np.:
- zarezerwować miejsce na warsztaty czy szkolenie,
- zapisać i przesłać swoje dane w celu otrzymania dodatkowych informacji,
- obliczyć kalkulację oferty, która zostanie przesłana na adres mailowy,
- pobrać e-booka.
To tylko przykładowe cele, najważniejsze jest to, aby komunikat faktycznie był zgodny z tym, co się stanie w kolejnym kroku.
Jak donosi HubSpot, najlepsze efekty przynoszą spersonalizowane wezwania do działania, które konwertują o 202% lepiej niż standardowe komunikaty (źródło: https://blog.hubspot.com/). Dane mówią same za siebie – jest o co walczyć.
Komunikacja to ważna sprawa – przekazuj klarowne informacje
Jasny komunikat to podstawa! Pamiętaj o tym, że przestrzeń, którą masz do wykorzystania na formularzu, jest niewielka, a użytkownik będzie zwracał uwagę głównie na komunikaty pisane większym fontem.
Nagłówek jest kluczem! Przeczyta go 90% osób odwiedzających st...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej