Jak budować strony www, żeby same sprzedawały?

Doświadczenia klienta (UX)

Chcesz rozpocząć sprzedaż online i zastanawiasz się, w jaki sposób przygotować swoją witrynę internetową, żeby realizować wyznaczone cele biznesowe? Świetnie trafiłeś. W tym artykule przedstawię ważne aspekty, na które warto zwrócić uwagę podczas projektowania strony www.

Czym charakteryzuje się użyteczna strona internetowa?

O skutecznej witrynie możemy mówić, gdy dzięki niej pozyskujesz klientów celem realizacji zdefiniowanych założeń i jednocześnie maksymalizacji zysków dla właściciela/i firmy.

Wygląd witryny internetowej to nie wszystko! Połączenie aspektów wizualnych i technicznych jest kluczem do sukcesu. Wysokiej jakości strona przedstawia Twój produkt i jego funkcjonalność w taki sposób, aby uzyskać pożądane wyniki. Propozycja każdej części strony powinna być zaprojektowana z myślą o przejrzystym i estetycznym układzie, wyglądzie spójnym z Twoją marką, intuicyjnej obsłudze, unikatowych treściach, poprawną szybkością ładowania itd.

Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę oraz które rozwiązania wybrać?

Etap budowy witryny internetowej to kluczowy element. Dobrze zaprojektowana strona pozwoli Ci odnieść sukces.

  1. Wybierz usługę lub produkt, który będziesz sprzedawał
    Zanim rozpoczniesz projektowanie swojej strony www, wybierz, jaką usługę lub produkt będziesz sprzedawał. Ustalenie co to ma być, komu chcesz to sprzedać i dlaczego te osoby powinny dokonać zakupów właśnie u Ciebie, pomoże określić grupę docelową.  Dzięki temu dopasujesz poszczególne elementy witryny do potrzeb swoich potencjalnych klientów.
  2. Wykup domenę, certyfikat SSL oraz serwer, na którym znajdzie się strona www
    Nazwa domeny, którą wybierzesz, ma duże znaczenie dla Twojej strony. Wpływa ona na zdolność efektywnego promowania marki oraz buduje zaufanie klientów. Wybierz nazwę, która jest łatwa do zapamiętania i wymówienia. Zwróć uwagę, aby nie brzmiała podobnie do istniejącej nazwy innej firmy (aby użytkownicy nie pomylili Twojej marki z podobną firmą). Staraj się nie tworzyć długiej nazwy (maksymalnie 2–3 słowa) – im krótsza, tym lepsza. Wybierz odpowiednią końcówkę domeny, kierując się charakterem i zasięgiem Twojej działalności. W wypadku sprzedaży międzynarodowej...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy