Social media jako niezbędne narzędzie sprzedażowe w branży gastronomicznej – jak wykorzystać nowe narzędzia, aby przyciągnąć klientów i... sprzedawać online

Social media marketing

Obecnie aktywne konto w mediach społecznościowych powinno być nieodłączną częścią prowadzenia biznesu. Szczególnie w branży gastronomicznej nie jest to dodatek, a niezbędny instrument, który realnie wpływa na sprzedaż. Jak więc działać w social mediach, aby ją zwiększyć?

Niezależnie od branży podstawowym dokumentem, który należy stworzyć, zanim opublikowany zostanie pierwszy post, jest strategia komunikacji. Chaotyczne, sztampowe i nieprzemyślane działania w social mediach to pierwszy krok do tego, aby zniechęcić odbiorcę do swoich produktów czy usług. Warto więc najpierw zadać sobie pytanie: „co nas wyróżnia?” i na tym głównie budować swoją markę w social mediach. Niestety, dzisiaj wiele, nawet największych marek, zapomina o wspomnianym wyróżniku i publikuje masę estetycznego, ale w zasadzie nieodróżnialnego od siebie contentu.

Źródło: LinkedIn

Ludzie jedzą oczami!

Obecnie Instagram czy Facebook nie służą tylko do tego, aby pochwalić się, co jemy. To właśnie dzięki nim podejmujemy decyzję, jaki lokal chcemy odwiedzić. Publikowanie na profilu dobrej jakości zdjęć, które przedstawiają estetycznie podane potrawy, to konieczność. Sprawdzanie przez potencjalnego klienta konta danej restauracji jeszcze przed podjęciem decyzji to już nawyk konsumentów. Jeżeli publikowane są nieestetyczne, niekorzystne zdjęcia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba ta wycofa się i nie będzie chciała odwiedzić konkretnego lokalu. Lepiej publikować mniej, ale lepszej jakości.

Z analizy przeprowadzonej we wrześniu 2022 r. „Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków” – zrealizowanej przez ARC Rynek – wynika, że w przypadku kryteriów wyboru potraw w restauracji (na miejscu lub z dowozem), to, jak prezentuje się potrawa m.in. na zdjęciach, jest istotne dla większości osób biorących udział w tym badaniu. Ponad 3/4 respondentów odpowiedziało, że zwraca uwagę na wygląd opakowań jedzenia, a wielu z nich estetyczne opakowanie zachęca do zakupu. Blisko połowa, bo 49% badanych stwierdziło, że raz na jakiś czas kupuje produkty spożywcze wyłącznie dlatego, że wyglądają dobrze, a aż 17% robi to często!

Jeżeli na profilu publikowane są atrakcyjne wizualnie zdjęcia potraw, to często zdarza się, że klienci pokazują pracownikom lokalu daną potrawę n...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy