Remarketing na Facebooku, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o grupach niestandardowych odbiorców

Social media marketing

Kampanie remarketingowe są jedną z najskuteczniejszych form reklamy na Facebooku. Dzięki nim możesz precyzyjnie docierać do użytkowników, którzy mieli już styczność z Twoją marką. Facebook daje kilka ciekawych możliwości, które mogą całkowicie odmienić wyniki Twoich kampanii.

Skuteczna reklama to nie tylko piękna grafika czy wciągający tekst, lecz przede wszystkim dotarcie do osób, które są gotowe zakupić Twój produkt lub skorzystać z Twojej usługi. Owszem, kreacja reklamowa jest bardzo ważna, ale jeśli Twoja reklama ubranek dla niemowląt dotrze do starszego Pana na emeryturze, to nie ma szans na powodzenie. A więc kluczowym elementem tworzenia kampanii jest odpowiednie targetowanie. Oprócz tworzenia grup na podstawie zainteresowań, danych demograficznych czy zachowań, możesz również dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę internetową, a nawet są Twoimi aktualnymi klientami! Ale zacznijmy od początku…

Rys. 1. Źródła grup niestandardowych odbiorców. Źródło: Facebook

Czym tak właściwie są grupy niestandardowych odbiorców?

Jest to jedna z dostępnych opcji targetowania, dzięki której określisz grupę docelową. Grupy niestandardowych odbiorców od szczegółowych opcji targetowania, różnią się tym, że dane wykorzystywane do utworzenia takiej grupy pochodzą z konkretnych źródeł. W przypadku szczegółowych opcji targetowania Facebook sam dobiera osoby, którym wyświetla daną reklamę na podstawie wybranych przez Ciebie zainteresowań.

Natomiast w przypadku grup niestandardowych odbiorców, to Ty narzucasz, komu ma być wyświetlona reklama. Możemy wyróżnić cztery typy grup niestandardowych odbiorców:

  • odbiorcy z witryny,
  • odbiorcy na podstawie aktywności w aplikacji,
  • odbiorcy na podstawie listy klientów,
  • zaangażowani odbiorcy.

Każdy z tych typów różni się źródłem pochodzenia danych.

Jakie mamy źródła grup

...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy