Skuteczna reklama to nie tylko piękna grafika czy wciągający tekst, lecz przede wszystkim dotarcie do osób, które są gotowe zakupić Twój produkt lub skorzystać z Twojej usługi. Owszem, kreacja reklamowa jest bardzo ważna, ale jeśli Twoja reklama ubranek dla niemowląt dotrze do starszego Pana na emeryturze, to nie ma szans na powodzenie. A więc kluczowym elementem tworzenia kampanii jest odpowiednie targetowanie. Oprócz tworzenia grup na podstawie zainteresowań, danych demograficznych czy zachowań, możesz również dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę internetową, a nawet są Twoimi aktualnymi klientami! Ale zacznijmy od początku…
Rys. 1. Źródła grup niestandardowych odbiorców. Źródło: Facebook
Czym tak właściwie są grupy niestandardowych odbiorców?
Jest to jedna z dostępnych opcji targetowania, dzięki której określisz grupę docelową. Grupy niestandardowych odbiorców od szczegółowych opcji targetowania, różnią się tym, że dane wykorzystywane do utworzenia takiej grupy pochodzą z konkretnych źródeł. W przypadku szczegółowych opcji targetowania Facebook sam dobiera osoby, którym wyświetla daną reklamę na podstawie wybranych przez Ciebie zainteresowań.
Natomiast w przypadku grup niestandardowych odbiorców, to Ty narzucasz, komu ma być wyświetlona reklama. Możemy wyróżnić cztery typy grup niestandardowych odbiorców:
- odbiorcy z witryny,
- odbiorcy na podstawie aktywności w aplikacji,
- odbiorcy na podstawie listy klientów,
- zaangażowani odbiorcy.
Każdy z tych typów różni się źródłem pochodzenia danych.
Jakie mamy źródła grup
...Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej