Pinterest a reklama - Jak ugryźć fanów designu?

Social media marketing

Pinterest to kopalnia pomysłów dla kreatywnych osób projektujących wystrój mieszkań, kompletujących garderobę na kolejny sezon, czy posiadających hobby związane z rękodziełem lub twórczością artystyczną. Jednak to nie tylko miejsce pełne ładnych obrazków i filmów, a platforma, której 89% użytkowników deklaruje, że korzysta z niej po to, by znaleźć inspiracje do zakupów[1] . Dowiedz się, w jaki sposób pokazać im swoje produkty, żeby chcieli kupować!

Moodboardy, które sprzedają

Pinterest określa się mianem wizualnej wyszukiwarki pomysłów. Wpisując w wyszukiwarkę dowolne hasło, można odnaleźć tam tysiące zdjęć, filmów i grafik, ilustrujących dane zagadnienie. Gdy któraś z ilustracji wyda się szczególnie interesująca, pinnerzy, czyli użytkownicy Pinteresta, mogą zapisać je przez przypięcie do jednej ze swoich tablic. O ile, któraś z nich nie zostanie oznaczona jako prywatna, inni pinnerzy mogą je przeglądać w poszukiwaniu inspiracji, zapisywać kolejne piny, czy przechodzić na powiązane z nimi strony internetowe.

Tablice to interaktywne moodboardy, służące do zbierania inspiracji: obrazów, filmów, czy konkretnych produktów, które można wzbogacać o notatki, tworzyć samodzielnie lub zaprosić do współtworzenia innego pinnera. Można porządkować je przez dodawanie sekcji i nadawanie im nazw, jak np. „trendy w modzie wiosna/lato 2021”, „łazienka w stylu art déco”, oraz dowolnie układając je na swoim profilu.

Pinterest to idealna platforma społecznościowa i przydatne narzędzie dla wzrokowców, którzy spośród wielu materiałów wybierają te, które najbardziej im się podobają i… pomagają w podjęciu decyzji zakupowej. Każdego miesiąca korzysta z niego 424 mln osób[2], poszukując tam kreatywnych pomysłów. Większość, bo 60% sp...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy