Czy wiesz, do kogo mówisz?
Przymierzasz się do tworzenia treści na stronę WWW i zastanawiasz się, co napisać? Na pewno przydadzą się informacje o firmie, usługach, produktach, może coś o historii marki… Stop. Zanim cokolwiek napiszesz, dokładnie zaplanuj treść. Na stronie internetowej powinny znaleźć się informacje, które przemówią do Twojego odbiorcy, a nie tylko do Ciebie. Najpierw musisz więc sprawdzić, do kogo mówisz. Jak to zrobić?
Najlepiej skorzystać z danych. Skoro tworzysz treści na stronę WWW (albo chcesz to zadanie komuś zlecić), to zapewne Twój biznes dopiero kiełkuje. Nie dysponujesz więc danymi analitycznymi. Nie oznacza to jednak, że nie możesz pozyskać takich danych na podstawie analizy konkurencji. Do tego przegląd raportów/najnowszych badań i jesteś w domu. Zawsze możesz też przeprowadzić badanie własne, np. w formie ankiety.
Narzędzia do analizy konkurencji:
|
Przydadzą się też narzędzia przeznaczone bezpośrednio do analizy grupy docelowej. Zalicza się do nich m.in.: Google Display Planner, Facebook Audience Insights czy SimilarWeb (poniżej 2 screeny z tego narzędzia).
Rys. 1. Analiza grupy docelowej w programie SimilarWeb. Źródło: SimilarWeb
Na podstawie zgromadzonej wiedzy opracuj persony bądź też ogólne grupy docelowe. Nieco inaczej będziesz się zwracać do przedstawicieli pokolenia X niż do generacji Z. Odmienne argumenty mogą też przemawiać do kobiet niż do mężczyzn. Sprawdź, co interesuje Twoją grupę docelową i gdzie najwięcej czasu spędza w internecie.
...Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej