Jakimi zasadami kierować się w copywritingu na stronie www?

Content marketing

Chcesz stworzyć treść na stronę WWW? Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie. Limit znaków jest ograniczony, w końcu nikt nie będzie scrollował strony w nieskończoność. Zgodzisz się też, że opisy zakładek czy produktów nie należą do treści, które czytamy najchętniej. Jak więc przykuć uwagę odbiorcy? Co zrobić, żeby zachęcić internautę do skorzystania z Twojej oferty i czy faktycznie dobry opis może spełnić tę funkcję? Sprawdź, jakimi zasadami kierować się w copywritingu na stronie WWW!

Czy wiesz, do kogo mówisz?

Przymierzasz się do tworzenia treści na stronę WWW i zastanawiasz się, co napisać? Na pewno przydadzą się informacje o firmie, usługach, produktach, może coś o historii marki… Stop. Zanim cokolwiek napiszesz, dokładnie zaplanuj treść. Na stronie internetowej powinny znaleźć się informacje, które przemówią do Twojego odbiorcy, a nie tylko do Ciebie. Najpierw musisz więc sprawdzić, do kogo mówisz. Jak to zrobić?

Najlepiej skorzystać z danych. Skoro tworzysz treści na stronę WWW (albo chcesz to zadanie komuś zlecić), to zapewne Twój biznes dopiero kiełkuje. Nie dysponujesz więc danymi analitycznymi. Nie oznacza to jednak, że nie możesz pozyskać takich danych na podstawie analizy konkurencji. Do tego przegląd raportów/najnowszych badań i jesteś w domu. Zawsze możesz też przeprowadzić badanie własne, np. w formie ankiety.

Narzędzia do analizy konkurencji:

  • Brand24
  • Senuto
  • Majestic
  • Semrush
  • Semstorm
  • Tradewatch
  • Facebook

Przydadzą się też narzędzia przeznaczone bezpośrednio do analizy grupy docelowej. Zalicza się do nich m.in.: Google Display Planner, Facebook Audience Insights czy SimilarWeb (poniżej 2 screeny z tego narzędzia).

Rys. 1. Analiza grupy docelowej w programie SimilarWeb. Źródło: SimilarWeb

Na podstawie zgromadzonej wiedzy opracuj persony bądź też ogólne grupy docelowe. Nieco inaczej będziesz się zwracać do przedstawicieli pokolenia X niż do generacji Z. Odmienne argumenty mogą też przemawiać do kobiet niż do mężczyzn. Sprawdź, co interesuje Twoją grupę docelową i gdzie najwięcej czasu spędza w internecie.

...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy