Jak stworzyć wzorcowy regulamin sklepu internetowego?

Prawo w marketingu

Prawo wymaga, by każdy sklep internetowy działał w oparciu o regulamin. Trzeba jednak pamiętać, że jego treść nie może być dowolna. Przepisy określają, jakie zagadnienia muszą znaleźć się w tym dokumencie, ale jednocześnie zawierają sporo ograniczeń w zakresie sposobu uregulowania pewnych kwestii, zwłaszcza jeżeli e-sklep adresuje swoją ofertę do konsumentów. Nie można też zapomnieć o wymogach prawnych odnoszących się do sposobu akceptacji regulaminu. Jeżeli nie dochowamy odpowiednich formalności, wówczas nasi klienci nie będą związani jego postanowieniami.

Co zrobić, by regulamin wiązał naszych klientów?

Zgodnie z przepisami sklep internetowy przed zawarciem umowy z klientem musi udostępnić mu regulamin. Dodatkowo, na żądanie klienta, konieczne jest umożliwienie mu „pozyskania, odtworzenia i utrwalenia” regulaminu. Przekładając treść przepisu na praktykę działania, jako sklep internetowy musimy umożliwić klientowi zapoznanie się z regulaminem, jeszcze zanim klient zawrze z nami umowę. Może być to umowa o założenie konta w e-sklepie (ta konstrukcja prawna kryje się pod pojęciem rejestracji w e-sklepie) lub umowa sprzedaży na odległość.  Regulamin musimy udostępnić klientowi najpóźniej w ostatnim kroku ścieżki prowadzącej do zawarcia umowy. Wystarczy tu widoczny link prowadzący do treści regulaminu w takim formacie, który pozwoli na zapoznanie się z treścią dokumentu i jego pobranie. Najlepiej jest umieścić taki link w oświadczeniu „Akceptuję regulamin”. Pamiętajmy też, że jeżeli zarejestrowany już w naszym e-sklepie klient loguje się na swoje konto i realizuje zakupy, to nie musi ponownie akceptować regulaminu. Dobrym rozwiązaniem je...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy