Co zrobić, by regulamin wiązał naszych klientów?
Zgodnie z przepisami sklep internetowy przed zawarciem umowy z klientem musi udostępnić mu regulamin. Dodatkowo, na żądanie klienta, konieczne jest umożliwienie mu „pozyskania, odtworzenia i utrwalenia” regulaminu. Przekładając treść przepisu na praktykę działania, jako sklep internetowy musimy umożliwić klientowi zapoznanie się z regulaminem, jeszcze zanim klient zawrze z nami umowę. Może być to umowa o założenie konta w e-sklepie (ta konstrukcja prawna kryje się pod pojęciem rejestracji w e-sklepie) lub umowa sprzedaży na odległość. Regulamin musimy udostępnić klientowi najpóźniej w ostatnim kroku ścieżki prowadzącej do zawarcia umowy. Wystarczy tu widoczny link prowadzący do treści regulaminu w takim formacie, który pozwoli na zapoznanie się z treścią dokumentu i jego pobranie. Najlepiej jest umieścić taki link w oświadczeniu „Akceptuję regulamin”. Pamiętajmy też, że jeżeli zarejestrowany już w naszym e-sklepie klient loguje się na swoje konto i realizuje zakupy, to nie musi ponownie akceptować regulaminu. Dobrym rozwiązaniem je...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej