Jak dobrze zorganizować działania content marketingowe w Social Mediach?

Social media marketing

Według badania Mediapanelu dziennie w sierpniu 2022 roku aż 25,5 mln osób korzystało z Internetu. Użytkownicy spędzali najwięcej czasu na platformie YouTube, która umożliwia przeglądanie materiałów wideo. Średnio każdy z użytkowników spędził na niej ponad 19 h 30 min w miesiącu. Zaraz za YT plasuje się TikTok (18 h 55 min) i Facebook (16 h 49 min). Wyniki te pokazują, że media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością, a większość z nas regularnie sprawdza materiały, które są w nich publikowane. Czas, który internauci spędzają w mediach społecznościowych, możemy wykorzystać do zapoznania ich z marką, ale żeby to zrobić, konieczne jest zaplanowanie skutecznych działań content marketingowych, które wyróżnią się pośród konkurencji.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię influencerską?

Skuteczność współpracy z influencerami sprawiła, że coraz więcej firm decyduje się na taką formę reklamy. Jednak żeby osiągnąć zaplanowane cele, trzeba dobrze zaplanować przebieg kampanii, a przede wszystkim dobrać twórców, którzy nam w tym pomogą. Dopasowanie influencera do produktu jest jednym z najważniejszych czynników, który może zadecydować o powodzeniu naszych działań. Duża część marketerów skupia się tylko na liczbach, takich jak subskrypcje czy lajki. Jednak oprócz tego ważne jest również to, aby twórca pasował do marki i idei, którą przekazuje. Dzięki dopasowaniu twórcy do produktu reklama wygląda w oczach odbiorców bardziej naturalnie, co zwiększa szansę na osiągnięcie celów założonych w strategii. Ze względu na dużą liczbę współprac na linii marka-influencer widzowie są już wyczuleni i potrafią wychwycić kampanie, w których twórca zupełnie nie pasuje do reklamowanego produktu, co negatywnie wpływa na jej odbiór. Zanim jednak wybierzemy idealnego influencera do współpracy, ważne jest ustalenie grupy docelowej, do której ma dotrzeć kampania. Wiek, płeć, wykształcenie, zawód czy branża – to powinniśmy wiedzieć o naszym odbiorcy. Ustalenie grupy docelowej nie tylko ułatwi nam tworzenie materiałów, ale również pomoże dobrać odpowiedniego ambasadora, którego odbiorcy zaliczają się właśnie do konkretnej grupy docelowej. Więc zanim zdecydujesz się na współpracę z danym influencerem, warto zadać sobie pytania: Czy ten twórca pasuje do produktu, który będzie reklamowany? Czy influencer dociera ze swoimi treściami do określonej grupy docelowej? Pozytywna odpowiedź na te dwa pytania oznacza zdecydowane zwiększenie szansy na st...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy