Co realnie działa w influencer marketingu na TikToku?

Social media marketing

TikTok stał się potęgą, rewolucjonizując sposób, w jaki marki łączą się z odbiorcami. Często dostaję pytanie „co robić na TikToku, aby odnieść sukces” lub „czy warto tam działać”. W Lettly przeanalizowaliśmy 86 kampanii dla naszych klientów, dokładnie 751 publikacji. Na tej podstawie pokażę, co działa w influencer marketingu na TikToku. Jak współpracować z influencerami, aby kampania się udała? Jak zwiększyć Watch Time? Co ma największe znaczenie podczas kampanii z twórcami na TikToku?

Dlaczego warto zainteresować się influencer marketingiem na TikToku?

TikTok to nie jest już miejsce, gdzie dodaje się tylko śmieszne filmiki. Tak, ja też kiedyś wyśmiewałam TikToka za te bzdurne treści, ale teraz nie wyobrażam sobie wieczoru bez 15 minut scrollowania. Tik Tok to potężne medium, które ma wyższy wskaźnik zaangażowania niż Instagram czy YouTube. VIT (Visibility, Impact, Trust) dla TikToka wzrósł o 78% r/r, dla porównania dla YouTube’a było to 28%[1]. Instagram nadal pozostaje miejscem skupiającym najwięcej twórców i tam jest publikowana największa ilość treści. Jednak ich wskaźnik VIT wzrósł tylko o 10% r/r.

Działania dla Gen Z? TikTok jest kluczowy, kiedy chce się dotrzeć do młodych odbiorców - 40% z nich wybiera tę platformę, zamiast tradycyjnych wyszukiwarek, takich jak Google. Jednak spotkasz tam nie tylko Pokolenie Z! Aż 22% millenialsów[2] lubi oglądać wideo, dzięki któremu dowiaduje się o nowych produktach. Czyni to TikToka idealnym miejscem, aby dotrzeć z działaniami reklamowymi do różnych grup demograficznych.

Przesłanie jest jasne: TikTok to nie tylko kolejne media społecznościowe; to zjawisko kulturowe, które marki muszą przyjąć, aby pozostać zauważonymi i docenionymi.

Raport od Lettly, czyli analityczne podejście do influencer marketingu

W Lettly nie ograniczamy się tylko do kreatywnej współpracy z markami i influencerami – myślimy strategicznie. Zamiast tylko łączyć marki z aktualnie popularnymi osobami, patrzymy...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy