Cele sprzedażowe na FB od A do Z

Social media marketing

Ecommerce w ostatnim roku stał się jeszcze popularniejszy niż był do tej pory. Pandemia mocno wpłynęła na zachowania konsumentów oraz sposób dokonywania zakupów. Branża ecommerce zarejestrowała rekordowe wzrosty spowodowane tym, że jedynym miejscem gdzie można dokonać swobodnych zakupów pozostał internet. Aż 73% internautów robi zakupy online.1  System reklamowy Facebooka oferuje całą gamę optymalizacji i formatów reklamowych z jakimi możemy dotrzeć do potencjalnych klientów, w dodatku w bardzo łatwy i przystępny sposób.

Dlaczego warto inwestować w reklamę?

Średni czas styku z reklamą przed kupnem kilkanaście lat temu wynosił średnio kilka razy, dzisiaj jest to ponad kilkadziesiąt.2 Dlatego ważne jest wytworzenie odpowiednio wcześniej świadomości marki i utrwalenie jej wizerunku w głowie potencjalnego klienta. Codziennie każdy z nas bombardowany jest setkami treści, dlatego świadomość istnienia produktu jest niesamowicie ważna, bo chętniej kupujemy produkty, które znamy. Rzadko zdarzają się sytuacje gdy klient widzi po raz pierwszy reklamę i od razu dokonuje transakcji.

Sprzedaż w ścieżce zakupowej klienta

Zapewne znane są ci cele świadomościowe i działania, które poprzedzają konwersje w ścieżce zakupowej klienta. Jak na obrazku poniżej, zaczynając od Awareness, przechodząc przez Consideration, kończymy na Performance.

Rys. 1. Model pozyskiwania ruchu i konwersji na podstawie celów Facebooka. Źródło: grafika własna

Przed skorzystaniem z działań konwersyjnych dobrą praktyką jest stworzenie wcześniej świadomości na temat produktu. W momencie kiedy twój produkt ma już pewną rozpoznawalność wtedy wykorzystanie celi sprzedażowych będzie najskuteczniejsze.

Pierwszy krok - implementacja pixel Facebook

Najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić przed rozpoczęciem działań reklamowych jest wgranie na twoją stronę Pixela Facebooka. Umieszcza się go bezpośrednio w kodzie strony lub przy użyciu Google Tag Managera.

PIXEL FACEBOOKA - krótka linijka kodu implementowana na stronę, dla której...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy