15 narzędzi SEO przydatnych każdego dnia

Marketing w wyszukiwarce NEW

Praca z narzędziami SEO to chleb powszedni każdego specjalisty. Narzędzia SEO są niezwykle istotnym elementem pracy nad poprawą widoczności strony w sieci, usprawniają pracę na wielu płaszczyznach.

Owszem, osiąganie sukcesów bez posiadania najlepszych i najdroższych narzędzi SEO jest możliwe i wykonalne, jednak jest również zdecydowanie trudniejsze.

Na rynku dostępnych jest tak wiele narzędzi SEO, że nawet osoby mające kilkunastoletni staż w branży często dowiadują się o nich przypadkiem.

Bardzo często funkcjonalności poszczególnych narzędzi nakładają się na siebie. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że wiele z tych „najlepszych” i najbardziej znanych kosztuje niemałe pieniądze, to szczególnie początkujący SEO-wcy lub osoby chcące poprawić optymalizację strony swojego biznesu we własnym zakresie mogą mieć dylemat dotyczący wyboru tego najbardziej odpowiadającego ich potrzebom narzędzia.

NARZĘDZIA SEO PRZYDATNE KAŻDEMU WEBMASTEROWI

W dużym uproszczeniu funkcjonalności narzędzi SEO możemy sklasyfikować jako działania na stronie (on-page), poza nią (off-page) oraz analizę konkurencji.

Poniższa lista zawiera grupę narzędzi doskonale znanych oraz takich, o których być może tylko słyszałeś. Pokrótce opowiem o ich funkcjach oraz o tym, jak je możesz wykorzystać w swojej pracy.

Mimo iż wiele z opisanych poniżej narzędzi, posiadających obszerne bazy danych, jest mocno rozbudowanych, czasami warto dodatkowo łączyć dane z wielu narzędzi w jeden dokument. W ten sposób ograniczamy ryzyko pominięcia któregoś z badanych czynników.

1. Ahrefs

Według mnie najlepsze i najbardziej kompletne narzędzie na rynku to Ahrefs – umożliwia przeprowadzenie zarówno świetnej analizy on-page, off-page, jak i analizy konkurencji. Ahrefs jest narzędziem płatnym, a jego cena doskonale odzwierciedla jego możliwości. Gdyby chcieć dokładnie opisać wszystkie jego funkcjonalności i pomysły na ich wykorzystanie, należałoby poświęcić mu osobny artykuł. Dlatego też wymienię tylko najważniejsze z nich.

Rys. 1. Panel główny Ahrefs

W Ahrefs sprawdzisz:

  • profil linkowania dowolnej witryny,
  • z jakich miejsc pozyskuje linki Twoja konkurencja,
  • które podstrony generują największy ruch,
  • pozycje fraz kluczowych w wielu krajach oraz ruch, jaki generują,
  • frazy kluczowe, na które rankuje konkurencja, a na które nie rankuje Twoja strona,
  • frazy kluczowe generujące ruch, które wykorzystasz, tworząc nowe treści,
  • jak przeprowadzić obszerną analizę on-page dowolnej strony dzięki AhrefsWebmasters Tools,
  • jak poprawić linkowanie wewnętrzne,
  • które linki wychodzące prowadzą do nieistniejących stron lub do stron 404.

Porada

Analizę w AhrefsWebmasters Tools możesz przeprowadzić za darmo. Warunkiem jest weryfikacja domeny. Konieczność weryfikacji sprawia, że odpada nam możliwość sprawdzenia stron konkurencji. Jednak darmowa analiza własnej strony to bardzo ciekawa propozycja.

Rys. 2. Analiza witryny w Ahrefs Webmaster Tools

Sprawdź powiązanie tematyczne linków przychodzących

Powiązanie tematyczne domen linkujących ma duże znaczenie. Ważna jest jakość, nie liczba. Strona, do której lin...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy