Owszem, osiąganie sukcesów bez posiadania najlepszych i najdroższych narzędzi SEO jest możliwe i wykonalne, jednak jest również zdecydowanie trudniejsze.
Na rynku dostępnych jest tak wiele narzędzi SEO, że nawet osoby mające kilkunastoletni staż w branży często dowiadują się o nich przypadkiem.
Bardzo często funkcjonalności poszczególnych narzędzi nakładają się na siebie. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że wiele z tych „najlepszych” i najbardziej znanych kosztuje niemałe pieniądze, to szczególnie początkujący SEO-wcy lub osoby chcące poprawić optymalizację strony swojego biznesu we własnym zakresie mogą mieć dylemat dotyczący wyboru tego najbardziej odpowiadającego ich potrzebom narzędzia.
NARZĘDZIA SEO PRZYDATNE KAŻDEMU WEBMASTEROWI
W dużym uproszczeniu funkcjonalności narzędzi SEO możemy sklasyfikować jako działania na stronie (on-page), poza nią (off-page) oraz analizę konkurencji.
Poniższa lista zawiera grupę narzędzi doskonale znanych oraz takich, o których być może tylko słyszałeś. Pokrótce opowiem o ich funkcjach oraz o tym, jak je możesz wykorzystać w swojej pracy.
Mimo iż wiele z opisanych poniżej narzędzi, posiadających obszerne bazy danych, jest mocno rozbudowanych, czasami warto dodatkowo łączyć dane z wielu narzędzi w jeden dokument. W ten sposób ograniczamy ryzyko pominięcia któregoś z badanych czynników.
1. Ahrefs
Według mnie najlepsze i najbardziej kompletne narzędzie na rynku to Ahrefs – umożliwia przeprowadzenie zarówno świetnej analizy on-page, off-page, jak i analizy konkurencji. Ahrefs jest narzędziem płatnym, a jego cena doskonale odzwierciedla jego możliwości. Gdyby chcieć dokładnie opisać wszystkie jego funkcjonalności i pomysły na ich wykorzystanie, należałoby poświęcić mu osobny artykuł. Dlatego też wymienię tylko najważniejsze z nich.
Rys. 1. Panel główny Ahrefs
![]()
W Ahrefs sprawdzisz:
- profil linkowania dowolnej witryny,
- z jakich miejsc pozyskuje linki Twoja konkurencja,
- które podstrony generują największy ruch,
- pozycje fraz kluczowych w wielu krajach oraz ruch, jaki generują,
- frazy kluczowe, na które rankuje konkurencja, a na które nie rankuje Twoja strona,
- frazy kluczowe generujące ruch, które wykorzystasz, tworząc nowe treści,
- jak przeprowadzić obszerną analizę on-page dowolnej strony dzięki AhrefsWebmasters Tools,
- jak poprawić linkowanie wewnętrzne,
- które linki wychodzące prowadzą do nieistniejących stron lub do stron 404.
|
Porada Analizę w AhrefsWebmasters Tools możesz przeprowadzić za darmo. Warunkiem jest weryfikacja domeny. Konieczność weryfikacji sprawia, że odpada nam możliwość sprawdzenia stron konkurencji. Jednak darmowa analiza własnej strony to bardzo ciekawa propozycja. |
Rys. 2. Analiza witryny w Ahrefs Webmaster Tools
![]()
Sprawdź powiązanie tematyczne linków przychodzących
Powiązanie tematyczne domen linkujących ma duże znaczenie. Ważna jest jakoś...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej