Jak pisać pod SEO, żeby tekst był skuteczny?

Marketing w wyszukiwarce

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe z odpowiednią intencją? W czym konkretnie pomoże Ci poprawne formatowanie tekstu? Co ułatwi Ci wyniesienie Twojej strony na „pozycję zero” do Google Featured Snippets?

Nawet w 2022 r. wciąż można spotkać się opinią, że tworzenie treści pod SEO oznacza niskiej jakości content, w którym króluje „wodolejstwo”, a ważne jest tylko odpowiednie natężenie fraz kluczowych. A to nieprawda. W bardzo prosty sposób można łączyć pisanie „dla ludzi” z pisaniem „dla robotów Google”. Dowiedz się więc, jak tworzyć skuteczne teksty zoptymalizowane pod SEO.

SEO writing zaczyna się jeszcze przed napisaniem pierwszego słowa

Przejdźmy więc do konkretów. Od czego zacząć, aby napisać dobry i zoptymalizowany pod SEO tekst? Wbrew pozorom, najważniejsze odbywa się przed napisaniem pierwszego słowa. SEO writing to proces, który warto mieć ustandaryzowany, aby nie zapomnieć o żadnym elemencie.  Nieznacznie różni się on w zależności od tego, czy chodzi o napisanie:

  • treści na strony internetowe (opisy kategorii i produktów, zakładki na stronie, strona główna),
  • treści blogowych.

W przypadku treści blogowych proces zarządzania treścią wygląda następująco:

Research fraz kluczowych.

  • Dobór tematów artykułów na podstawie fraz.
  • Pogrupowanie tematów w silosy tematyczne.
  • Określenie wytycznych do poszczególnych tekstów:
    • liczba znaków,
    • natężenie słów kluczowych,
    • struktura nagłówków.
  • Zaplanowanie struktury tekstu (jakich informacji szukają użytkownicy i jak je przedstawić w przystępnej formie).
  • Napisanie treści z uwzględnieniem wszystkich wytycznych.
  • Odpowiednie formatowanie tekstu i jego publikacja.
  • Umiejętne linkowanie wewnętrzne i recykling treści.

A jeśli chodzi o proces zarządzania treścią na stronach internetowych, wygląda on tak:

Research fraz kluczowych.

  • Przyporządkowanie słów kluczowych do odpowiednich podstron.
  • Określenie wytycznych do poszczególnych tekstów:
    • liczba znaków,
    • natężenie słów kluczowych,
    • struktura nagłówków.
  • Zaplanowanie struktury tekstu (jakich informacji szukają użytkownicy i jak je przedstawić w przystępnej formie).
  • Napisanie treści z uwzględnieniem wszystkich wytycznych.
  • Odpowiednie formatowanie tekstu i jego publikacja.
  • Umiejętne linkowanie wewnętrzne na podstawie silosów tematycznych.

Oczywiście te procesy dotyczą strategicznego zarządzania treściami, a nie napisania pojedynczego tekstu. Natomiast aby strona została uznana przez Google za wartościową, musi znajdować się tam dużo wartościowego contentu, a to zakłada cykliczną rozbudowę witryny o nowe treści.

Jeśli więc chcesz, aby Twoje teksty (celowo liczba mnoga) zajmowały wysokie pozycje w Google, pamiętaj o odp...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy