10 niestandardowych pomysłów na reklamę na Facebooku

Social media marketing NEW

Ekosystemy reklamowe Facebooka i Instagrama stają się z jednej strony coraz bardziej rozbudowane i złożone, a z drugiej – coraz bardziej zautomatyzowane.

Dziesiątki audytów, które przeprowadziłem, setki godzin szkoleń i konsultacji z klientami prowadzą mnie jednak do wniosku, że zdecydowana większość reklamodawców korzysta jedynie z podstawowych funkcji. I nie twierdzę, że to błąd. Bardzo często nawet podstawowe rozwiązania (ale dobrze wdrożone) dowożą bardzo satysfakcjonujące wyniki.

Ale wychodzę też z założenia, że zawsze może być lepiej! W tym artykule chciałbym przedstawić kilka przykładowych taktyk, które mogą pomóc w wyciągnięciu „więcej” z działań reklamowych na Facebooku i Instagramie. Zarówno w kontekście doboru grupy docelowej, jak i innych zróżnicowanych praktyk.

Niektóre z nich sprawdzą się zapewne na zasadzie „kopiuj–wklej”, inne będziesz musiał przetestować i dostosować do realiów swojej branży, do czego gorąco zachęcam.

Skuteczne działania reklamowe w digitalu to w końcu nie „zawsze-sprawdzające-się-złote-rady”, a raczej iteracyjny proces, testowanie, wyciąganie własnych wniosków i optymalizacja.

REMARKETING NAJLEPSZYM TARGETOWANIEM?

Częstym problemem kampanii remarketingowych jest niska jakość grup niestandardowych odbiorców witryny internetowej, a więc upraszając – baz remarketingowych, które możesz wykorzystać na Facebooku i Instagramie.

Z mojego doświadczenia wynika, że problem ten jest szczególnie istotny w przypadku stron o bardzo dużym wolumenie ruchu – niektórzy odbiorcy dosłownie przypadkowo odwiedzają Twoją stronę, nieumyślnie klikając w reklamę lub np. trafiając na Twoją witrynę z wyszukiwarki Google, mimo że szukali zupełnie różnego produktu lub usługi od tych, które oferujesz.

Taka wizyta najczęściej kończy się szybkim wyjściem ze strony, ale też zapisaniem we wcześniej wspomnianej grupie niestandardowych odbiorców.

Działania remarketingowe wówczas (po części) nie mają sensu, a przynajmniej na pewno przyczyniają się do niepotrzebnego „przepalania” budżetu. Co można zrobić, aby w takim przypadku podnieść jakość baz remarketingowych?

TARGETOWANIE ZAANGAŻOWANYCH UŻYTKOWNIKÓW
WITRYNY #1

Pierwszym ze sposobów na podniesienie jakości tej bazy jest ograniczenie wyświetlania kampanii remarketingowej do osób, które odwiedziły Twoją witrynę co najmniej 2 razy w ciągu X dni (X z kolei powinien zależeć od długości procesu decyzyjnego/ścieżki zakupowej Twojego klienta – im dłuższy proces decyzyjny, tym szersze w kontekście czasu okno remarketingowe).

Umówmy się w końcu – jeżeli np. ktoś odwiedził Twoją stronę 2 razy w ciągu tygodnia, to prawdopodobieństwo tego, że jest zainteresowany Twoimi produktami lub usługami (lub tematyką, którą poruszasz np. na blogu), jest zdecydowanie wyższe niż w przypadku zaledwie jednej (być m...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy