- Wybierz odpowiednie sieci społecznościowe dla danego kraju
Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter to portale, które są znane i powszechnie używane na całym globie. Niemniej jednak okazuje się, że w niektórych krajach lokalnie rozwinięte sieci społecznościowe przyciągają nawet więcej uwagi użytkowników niż dobrze nam znane największe sieci amerykańskie. Dlatego warto jest wcześniej zrobić odpowiedni research i je poznać.
Przed uruchomieniem kampanii musisz przeprowadzić badania na każdym rynku zagranicznym, aby upewnić się, że kierujesz reklamy do sieci, w których jest najwięcej Twoich potencjalnych odbiorców.
Poniżej parę przykładów bardzo popularnych, lokalnych portali:
- Mixi – największa sieć społecznościowa w Japonii.
- VKontakte – rosyjski odpowiednik LinkedIn, zrzeszający tamtejszych profesjonalistów; dominuje nad wszystkimi innymi portalami na tamtejszym rynku.
- Orkut – główny gracz w Brazylii, bardzo popularny także w Indiach. Należy do Google.
- Friendster – w Azji Południowo-Wschodniej druga największa sieć po Facebooku, z siedzibą w Malezji.
- Qzone – największa sieć w Chinach, popularna głównie wśród nastolatków.
- Renren – chińska sieć dla studentów.
- Kaixin001 – trzecia co do wielkości chińska sieć, z której korzystają głównie pracownicy biurowi.
- Dowiedz się, co lubi Twoja grupa docelowa w danym regionie
Nigdy nie zapominajmy o tym, że każdy kraj czy też region charakteryzuje się własną unikatową specyfiką i kulturą. Ludz...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej