Jakie czynniki brać pod uwagę podczas tworzenia person swoich Klientów?

Doświadczenia klienta (UX)

Jednym z najważniejszych wyzwań jakie stają przed marketerem jest poznanie i zrozumienie swoich Klientów. Dlaczego jest to tak istotne? 

 Jakie czynniki brać pod uwagę podczas tworzenia person swoich Klientów?

Jednym z najważniejszych wyzwań jakie stają przed marketerem jest poznanie i zrozumienie swoich Klientów. Dlaczego jest to tak istotne? Skuteczna promocja wymaga trafnego doboru form przekazu do rodzaju klienta - komunikaty skierowane ogólnie do wszystkich tak naprawdę nie trafiają do nikogo. W związku z tym stworzenie persony odbiorcy jest niezbędną czynnością do zidentyfikowania i odczytania potrzeb i oczekiwań danej grupy konsumenckiej, a w konsekwencji ich zaspokojenia. Dzięki dokładnemu opisaniu persony twój marketing staje się bardziej efektywny, bardziej konkurencyjny i bardziej personalny.

Persona w centrum uwagi

Światowej sławy ekspert w dziedzinie marketingu Philip Kotler wypowiedział zdanie, że „marketing rozpoczyna się od poznania potrzeb konsumentów i składa się z wiedzy o tym, jak je zaspokoić”. W myśl tej zasady, aby tworzyć treści odpowiadające na potrzeby użytkowników konieczne jest ich poznanie.

Opracowanie tzw. persony to opis jak najbardziej szczegółowego profilu przykładowego “idealnego” klienta, który już jest naszym odbiorcą lub do którego chcielibyśmy trafić z naszym produktem. Bardzo istotne jest to, że dane nam potrzebne to nie tylko wiek, płeć, stan rodzinny czy zawodowy. Zbierając dane o naszej personie dążymy do zebrania jak największej ilości informacji, w co mogą wchodzić kwestie światopoglądowe, zwyczaje, preferowane kolory czy hobby. Jedna persona stanowi zbiór wielu różnorodnych informacji.

Personę tworzymy z pełną dbałością o szczegóły, tak aby zrozumieć jej potrzeby i uzyskać dokładny obraz odbiorcy. Znajomość tych etapów sprawi, że lepiej się będziemy z nimi komunikować, będziemy mogli użyć odpowiedniego języka i właściwej grafiki, a także trafniej dobierzemy odpowiednie narzędzia i kanały komunikacji.

Persona a grupa docelowa

Grupa docelowa to ogólne pojęcie odnoszące się do wszystkich osób, które mogą być potencjalnymi klientami naszej firmy. W obrębie grupy docelowej poszcz...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy