Jak prowadzić działania reklamowe na LinkedIn?

Social media marketing

LinkedIn to jedno z najstarszych mediów społecznościowych. Powstało już w 2003 r., razem ze zdecydowanie mniej popularnym dzisiaj Myspacem. Jest starsze nawet od YouTube czy Facebooka! Do tej pory kojarzone było głównie z rekrutacją i Employer Brandingiem, po przejęciu przez Microsoft przeszło prawdziwą metamorfozę.

Jakie możliwości daje LinkedIn i jak je wykorzystać? 

Niezaprzeczalnie LinkedIn nadal pełni rolę wirtualnego CV i portalu do poszukiwania pracy.  Z drugiej strony, ma to ogromne znaczenie dla biznesu, czyli dla Ciebie. To dobra droga tak do zatrudniania, jak i do prowadzenia działań Employer Brandingowych, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, w czym ogromne znaczenie ma Employee Advocacy, czyli promowanie firmy przez profile prywatne i marki osobiste pracowników. 

LinkedIn to również miejsce do budowania świadomości firmy w określonych branżach czy budowania pozycji eksperta. 

Idąc krok dalej, jak najbardziej możemy wykorzystywać LinkedIn do sprzedaży: 

  • poprzez działania płatne związane z tworzeniem reklam w tym medium, 
  • poprzez pozyskiwanie leadów zarówno jako strona firmowa, jak i profil prywatny/marka osobista, 
  • sprzedaż poprzez relację na profilach prywatnych, czyli social selling. 

 

Niezaprzeczalnie LinkedIn to również miejsce do networkingu i poszerzania sieci swoich kontaktów. Nie musimy tam sprzedawać, budować świadomości marki, ale jak najbardziej miejsce to może służyć np. do poszukiwania partnerów biznesowych, podwykonawców czy innych interesariuszy związanych z naszym biznesem. Finalnie LinkedIn od jakiegoś czasu to również świetna platforma do prowadzenia działań blogowych (które zresztą dobrze pozycjonują się w Google) czy wysyłki newsletterów w postaci Biuletynów LinkedIn. 

Dodatkowo we wszystkich działaniach organicznych mogą nas wspomóc zarówno działania płatne w Managerze reklam, jak i konta premium profili prywatnych. Więcej informacji: http://bityl.pl/Oa5d4 i http://bityl.pl/Sg6ur.  

 

Niezaprzeczalnie zatem mamy ogrom możliwości wykorzystania tej platformy do własnych celów. Kluczowe jest ich określenie. Jako firma i strona firmowa możesz wybrać trzy główne cele komunikacji w tym medium: 

  1. Komunikacja „korporacyjna”, czyli przede wszystkim budowanie świadomości marki. 
  2. Komunikacja Employer Brandingowa i HR’owa.
  3. Komunikacja produktowo-usługowa, z naciskiem na sprzedaż. 

Finalnie oczywiście dobrze sprawdzą się również konta hybrydowe łączące powyższe elementy. 

Profil marki

Oczywiście całość działań musimy zacząć od serca naszych działań na LinkedIn, czyli strony/profilu naszej marki, niezbędnej tak dla powodzenia działań płatnych, jak i organicznych. 

 

Pytania, na które warto sobie odpowiedzieć przed założeniem czy uzupełnieniem profilu: 

  1. Kim jesteśmy (jako firma)?
  2. Co oferujemy?
  3. Jaki problem rozwiązujemy? 
  4. Dla kogo przeznaczona jest nasza oferta?
  5. Kto już skorzystał z naszych produktów lub usług (nazwy znanych grupie docelowej marek)?
  6. Jakie obecnie posiadamy materiały mediowe na temat naszej marki (portfolio, szablonowe oferty, certyfikaty, case studies i inne)? 

Samą instrukcję tworzenia profilu od zera znajdziesz tutaj: http://bityl.pl/fsVrM 

Pamiętaj, aby wysycić profil wszystkimi niezbędnymi informacjami, ale również tymi, o które prosi Linkedin. Samo uzupełnienie profilu może mieć wpływ na jego odbiór, zasięgi czy kwestie wyszukiwania. Nie zapomnij o następujących istotnych kwestiach: 

  1. Uzupełnij sekcję „O nas” (About). W kilku zdaniach powitaj odbiorców na swoim profilu, napisz, czym zajmuje się Twoja firma, finalnie poinf...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy