Jakie możliwości daje LinkedIn i jak je wykorzystać?
Niezaprzeczalnie LinkedIn nadal pełni rolę wirtualnego CV i portalu do poszukiwania pracy. Z drugiej strony, ma to ogromne znaczenie dla biznesu, czyli dla Ciebie. To dobra droga tak do zatrudniania, jak i do prowadzenia działań Employer Brandingowych, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, w czym ogromne znaczenie ma Employee Advocacy, czyli promowanie firmy przez profile prywatne i marki osobiste pracowników.
LinkedIn to również miejsce do budowania świadomości firmy w określonych branżach czy budowania pozycji eksperta.
Idąc krok dalej, jak najbardziej możemy wykorzystywać LinkedIn do sprzedaży:
- poprzez działania płatne związane z tworzeniem reklam w tym medium,
- poprzez pozyskiwanie leadów zarówno jako strona firmowa, jak i profil prywatny/marka osobista,
- sprzedaż poprzez relację na profilach prywatnych, czyli social selling.
Niezaprzeczalnie LinkedIn to również miejsce do networkingu i poszerzania sieci swoich kontaktów. Nie musimy tam sprzedawać, budować świadomości marki, ale jak najbardziej miejsce to może służyć np. do poszukiwania partnerów biznesowych, podwykonawców czy innych interesariuszy związanych z naszym biznesem. Finalnie LinkedIn od jakiegoś czasu to również świetna platforma do prowadzenia działań blogowych (które zresztą dobrze pozycjonują się w Google) czy wysyłki newsletterów w postaci Biuletynów LinkedIn.
Dodatkowo we wszystkich działaniach organicznych mogą nas wspomóc zarówno działania płatne w Managerze reklam, jak i konta premium profili prywatnych. Więcej informacji: http://bityl.pl/Oa5d4 i http://bityl.pl/Sg6ur.
Niezaprzeczalnie zatem mamy ogrom możliwości wykorzystania tej platformy do własnych celów. Kluczowe jest ich określenie. Jako firma i strona firmowa możesz wybrać trzy główne cele komunikacji w tym medium:
- Komunikacja „korporacyjna”, czyli przede wszystkim budowanie świadomości marki.
- Komunikacja Employer Brandingowa i HR’owa.
- Komunikacja produktowo-usługowa, z naciskiem na sprzedaż.
Finalnie oczywiście dobrze sprawdzą się również konta hybrydowe łączące powyższe elementy.
Profil marki
Oczywiście całość działań musimy zacząć od serca naszych działań na LinkedIn, czyli strony/profilu naszej marki, niezbędnej tak dla powodzenia działań płatnych, jak i organicznych.
Pytania, na które warto sobie odpowiedzieć przed założeniem czy uzupełnieniem profilu:
- Kim jesteśmy (jako firma)?
- Co oferujemy?
- Jaki problem rozwiązujemy?
- Dla kogo przeznaczona jest nasza oferta?
- Kto już skorzystał z naszych produktów lub usług (nazwy znanych grupie docelowej marek)?
- Jakie obecnie posiadamy materiały mediowe na temat naszej marki (portfolio, szablonowe oferty, certyfikaty, case studies i inne)?
Samą instrukcję tworzenia profilu od zera znajdziesz tutaj: http://bityl.pl/fsVrM
Pamiętaj, aby wysycić profil wszystkimi niezbędnymi informacjami, ale również tymi, o które prosi Linkedin. Samo uzupełnienie profilu może mieć wpływ na jego odbiór, zasięgi czy kwestie wyszukiwania. Nie zapomnij o następujących istotnych kwestiach:
- Uzupełnij sekcję „O nas” (About). W kilku zdaniach powitaj odbiorców na swoim profilu, napisz, czym zajmuje się Twoja firma, finalnie poinf...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej