Jak pozycjonować strony internetowe za pomocą sztucznej inteligencji?

Marketing w wyszukiwarce

Po tym artykule wiele osób z branży copywriterskiej mnie znienawidzi. Być może, oberwę też od wielu SEO-wców. Jednak to są dokładnie Ci sami ludzie, którzy krzyczeli, że chcą mieć szybsze konie i lepsze dorożki zamiast samochodów.

To są Ci sami ludzie, którzy protestowali, że chcą mieć monopol na taksówki, kiedy wchodziły aplikacje Uber i Bolt. Wszystkim tym krytykantom pali się grunt pod nogami, więc chcieliby, żeby ten artykuł nigdy nie ujrzał światła dziennego.

Nazywam się Tomasz Guzik i jestem właścicielem dwóch firm. Jedną z nich jest agencja reklamowa bardzo mocno oparta na mojej marce osobistej.

Markę postawiłem na trzech filarach – blogu, YouTubie i liście e-mailowej, a dziś w pełni poświęcimy się rozwijaniu bloga firmowego – tomaszguzik.pl.

Kiedy pierwszy raz zacząłem testować ChatGPT zrozumiałem, że ta technologia będzie przełomem w dziesiątkach dziedzin życia, ale już dziś możemy na tym zyskać, wykorzystując AI do pozycjonowania SEO, dzięki dużej ilości contentu na stronach.

Jakie problemy może napotkać osoba początkująca, która chce wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia SEO contentu?

Przede wszystkim barierą jest umiejętność wpisywania odpowiednich promptów, czyli tzw. komend do czata. Kolejną przeszkodą jest długość tekstu, który przez czat był wypluwany. Wbrew pozorom praca, która miała być prosta, wymagała obycia i doświadczenia.

Jednak sam chat od firmy OpenAI to dopiero początek. Każdego dnia pojawiają się na rynku dziesiątki narzędzi, które z wykorzystaniem tej technologii pomagają wspierać SEO-wców i copywriterów. Jednym z takich softów, w którym się absolutnie zakochałem, jest copymate.app. To polskie małe narzędzie w rękach człowieka staje się kombajnem, który w bardzo krótkim czasie jest w stanie wybić Twoją stronę w wynikach wyszukiwania dzięki produkcji astronomicznej ilości treści. Do tego w prosty sposób możesz narzędzie zintegrować ze swoim Wordpressem i pisać artykuły bez używania promptów, co jest gigantycznym ułatwieniem.

Jakie są obiekcje ludzi przed pozycjonowaniem za pomocą sztucznej inteligencji?

Przede wszystkim ludzie boją się, że stracą pracę. Ich obawy są słuszne, bo już w tej chwili większość klientów nie jest w stanie odróżnić artykułów pisanych przez GPT 4 i ludzi. Ba! W wielu przypadkach okazuje się, że tekst napisany przez AI jest lepszy, bo jest poparty większą l...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy