Dlaczego audyt jest tak istotną częścią działań SEO?
Audyt SEO powstaje w wyniku precyzyjnych i głębokich analiz wykonywanych przez specjalistę. Jest to więc bez wątpienia najbardziej wartościowy i kluczowy dla losów późniejszej kampanii SEO dokument, który stanowi szczegółowe podsumowanie rzeczywistej kondycji naszej witryny. Dobrze przygotowany jest zestawieniem wszystkich ważnych elementów na stronie, które mają realny wpływ na wyświetlanie się strony w wynikach wyszukiwania. Podczas przeprowadzania audytu niejednokrotnie specjalista ma pierwszy kontakt z witryną, co pozwala na jej dokładniejsze poznanie oraz zapoznanie się ze wszystkimi typami podstron, treściami oraz cechami danej strony internetowej. Audyt SEO daje nam odpowiedź na wiele ważnych pytań, takich jak chociażby: Czy strona jest właściwie indeksowana? Czy boty Google mają dostęp do jej kluczowych elementów? Czy stanowi ona odpowiednią wartość dla wyszukiwarki oraz jakie poprawki warto na niej wprowadzić?
Audyt SEO powinien być wykonywany nie tylko w przypadku pojawienia się istotnych błędów na stronie lub tuż po jej wdrożeniu. Powinien być również wykonany przy rozpoczęciu każdej kolejnej kampanii SEO, a także w tak newralgicznych momentach, jak chociażby migracja lub jakakolwiek ingerencja w strukturę naszej witryny i treści, które się na niej znajdują.
Przy okazji audytu warto pamiętać, że jego realizacja to tak naprawdę początek naszej pracy. Tak jak wcześniej wspominaliśmy, w tym dokumencie wskazane zostają kluczowe dla wyników witryny błędy. Po wykonaniu audytu i na jego podstawie powinniśmy przystąpić do jego wdrożenia. Co to oznacza? Wdrożenie w tym przypadku to nic innego jak zastosowanie się do uwag zamieszczonych w audycie. Dobrze wykonany audyt powinien zawierać nie tylko informacje o występowaniu błędów lub niedociągnięć, ale także konkretne instrukcje, dzięki którym możliwe będzie zastosowanie optymalnych rozwiązań. Powinien on zachęcać jego odbiorcę do wprowadzenia omawianych poprawek, gdyż to właśnie od nich zależą późniejsze efekty kampanii.
Czy warto zwracać uwagę na aspekty techniczne witryny?
Oczywiście, że tak. Wielu specjalistów wskazuje, że odpowiednia optymalizacja techniczna witryny, która osiągana jest przez eliminowanie kluczowych błędów, jest jednym z najważniejszych działań, które w przyszłości mogą realnie wpłynąć na wyniki witryny w Google. Nie można oczywiście zapominać o takich krokach, jak: przygotowanie lub optymalizacja treści, a także linkowanie. Część techniczna strony może jednak skutecznie ograniczać nasze wyniki mimo starannie i fachowo prowadzonych kampanii content marketingowych czy link buildingowych. Wbrew pozorom, bardzo często różne technologie oraz rozwiązania techniczne dostępne na stronach internetowych blokują lub skutecznie utrudniają optymalne odczytywanie i interpretowanie treści przez boty indeksujące Google. Tego typu problemy są trudne do wykrycia i zdiagnozowania bez odpowiednich narzędzi, a przy tym bardzo skutecznie obniżają efektywność publikowania dobrze dopracowanego pod kątem SEO contentu, czy świetnie prowadzonego linkowania.
To wszystko pokazuje nam, że nie powinniśmy traktować analizy technicznej naszej strony jako dodatku do audytu lub jako zbędnego kosztu. Szczegółowa analiza, diagnoza oraz naprawa pr...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej