Jak efektywnie prowadzić recykling treści?

Marketing w wyszukiwarce

Zagadnienia okołocontentowe są ostatnio modne w świecie SEO. W tych ciężkich czasach każdy szuka optymalizacji budżetu, dlatego postaramy się pokazać, jak – oprócz pieniędzy – zaoszczędzić również czas.

Recykling treści polega na aktualizacji oraz/lub poszerzeniu/redukcji tego, co już mamy napisane, w celu osiągnięcia lepszych wyników – widoczności, pozycji, ruchu, konwersji. Żeby uniknąć problemów przy recyklingu treści, należy najpierw zwrócić uwagę na kluczową kwestię, jaką jest architektura strony. W zależności od tego, czy jest to struktura silosu czy piramidy, należy przeprowadzić odpowiedni reaserch. Bez tego wprowadzone zmiany, zamiast zadziałać na plus, mogą zadziałać w odwrotny sposób i nawet uciąć wypracowane efekty.  Z poniższego tekstu dowiesz się, jak przygotować architekturę strony, wyeliminować duplikaty, które mogą powodować kanibalizację treści. Następnie pokażę Ci darmową metodę pozyskiwania słów kluczowych do klastrów tematycznych, tworzenia topical map oraz omówimy, czym są konteksty. Wszystko uzupełnimy o People Also Ask i dane z Google Search Console. Pokażę, jak przy użyciu kilku prostych narzędzi można ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt godzin miesięcznie.

Tworzenie silosów tematycznych

Na przestrzeni ostatnich lat podejście do tworzenia treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki mocno się zmieniło. Zacznijmy może od wytłumaczenia pojęcia silos. Silos to taki rodzaj architektury strony internetowej, gdzie grupuje się, izoluje i łączy treści dotyczące określonego tematu. Tworzenie struktury strony według silosów tematycznych stało się popularne z kilku powodów. Po pierwsze, ułatwia wyszukiwarce odnalezienie stron zawierających informacje dotyczące danego zagadnienia w obrębie serwisu. Korzystnie wpływa na ranking w organicznych wynikach wyszukiwania ze względu na tzw. lepszy przepływ Page Ranku dzięki izolacji i linkowaniu wewnętrznemu z wykorzystaniem odpowiednich kontekstów – wspominał o tym John Mueller z Google na jednym ze swoich hangoutów; https://www.youtube.com/watch?v=rO6wTSL6joE&t=442s.

Kolejnym plusem struktury silosu jest to, że pozytywnie wpływa na użyteczność strony, a co za tym idzie – na pozytywne odczucia użytkownika. Struktura jest prosta, przejrzysta, użytkownik dokładnie wie, w któr...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy