Geotargetowanie na smartfonach krok po kroku

Marketing mobilny

Geotargetowanie na smartfonach krok po kroku

Znaczenie geotargetowania nie jest niczym nowym z punktu widzenia digital marketingu – przypuszczalnie nikogo nie trzeba przekonywać, że miejsce zamieszkania lub przebywania dużo mówi o nas i naszych potrzebach. Pojęcie to jednak znacząco ewoluowało w związku z rozwojem technologii mobilnych, a dokładny pomiar geolokalizacji daje obecnie dużo większe możliwości niż kiedyś. Nie jest to już tylko statyczne określanie miejsca zamieszkania użytkowników, ale źródło budowania wiedzy o zachowaniu konsumentów w świecie offline. W artykule tym pokażemy, czego tak naprawdę możemy się w ten sposób dowiedzieć, jaka jest wartość tej wiedzy dla marketerów i jak skorzystać z niej w praktyce z korzyścią dla kampanii reklamowych.

Geotargetowanie wczoraj

Kilkanaście lat temu, jeszcze przed erą mobilnego internetu i mobilnego marketingu, najpopularniejszymi sposobami oznaczania lokalizacji użytkowników były te oparte na adresie IP, a na niektórych rynkach te wykorzystujące kody pocztowe. Rozwiązania te pozwalały na sprawne zarządzanie kampaniami reklamowymi kierowanymi do mieszkańców wybranych dzielnic, miast czy województw, co stanowiło solidne jak na owe czasy wsparcie dla marketerów. Szybko jednak stało się jasne, że potencjał ukryty w geolokalizacji jest znacznie większy, ale bez sprowadzania go do p...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy