Dla wielu firm moment zapakowania produktu to nie tylko dodatkowy koszt, ale przede wszystkim szansa. Kluczowa jest bowiem pierwsza interakcja klienta z produktem, która odbywa się właśnie poprzez opakowanie. To ono mówi o Twojej marce, jakości i opowiada indywidualną historię. Według Forbesa 60–80% konsumentów1 określających siebie jako zadowolonych z produktu nie wraca do niego, jeśli nie doświadczyli efektu WOW lub czegoś charakterystycznego, co zapamiętali dla danej firmy. Opakowanie i aranżacja wysyłki samo w sobie już jest świetnym marketingowym narzędziem, którego nie warto lekceważyć.
Create with the heart. Build with the mind – jak stworzyć emocje przy wysyłce kreatywnej
Unboxing experience to przede wszystkim emocje. Emocje, które towarzyszą każdemu z nas w momencie otwierania, oczekiwania na zobaczenie zawartości, doświadczania tego momentu oraz po prostu celebracji.
To właśnie ten szczególny moment, czyli pierwsze wrażenie, pozostaje z odbiorcami na dłużej i to te emocje w jakiś sposób łączą nas z daną marką.
Doświadczenie związane z unboxing experience to czasami pierwszy kontakt odbiorcy z marką, który rozpoczyna budowanie relacji. To pewnego rodzaju historia, która łączy konsumenta z marką, produktami, usługami oraz wartościami. To emocje, które powinny towarzyszyć efektowi WOW!
Brzmi znajomo dla każdego z nas? Oczywiście! Pierwszy raz unboxing experience doświadczyliśmy jako dziecko, odpakowując swój pierwszy prezent pod choinką. Każdy z nas zna to uczucie, które towarzyszy nam co roku – ekscytacja przeplatająca się z oczekiwaniami przy rozwiązywaniu wstążki, rozrywaniu ozdobnego papieru, otwieraniu pudełka, uczucie niepewności połączone z pewną ekscytacją. Większość z nas uwielbia dostawać prezenty, ale także je dawać. Coraz więcej marek rozumie potrzebę dostarczania ludziom emocji i że jest to pewnego rodzaju sposób budowania relacji z konsumentami. Dawanie ludziom czegoś kreatywnego i wyjątkowego zawsze sprawia, że zostajemy w jakiś sposób bardziej zapamiętani.
Doświadczanie marki to nie tylko ukazani...
Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.
Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.
Zobacz więcej