Jak zarządzać wizytówką i optymalizować widoczność w Google Maps?

Strategie marketingowe

Profil firmy w Google, dawniej znany jako wizytówka Google Moja Firma, to jeden z najskuteczniejszych, najszybszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy w wyszukiwarce oraz w mapach Google. By jednak osiągnąć satysfakcjonujące efekty i dotrzeć do docelowych odbiorców zainteresowanych Twoimi usługami, nie wystarczy samo założenie profi- lu firmy. Istotna jest jego właściwa optymalizacja. Sprawdźmy, jak zarzą- dzać wizytówką w Google i optymalizować jej zawartość, by przyciągnąć zaangażowanych klientów i zwiększyć sprzedaż.

PROFIL FIRMY W GOOGLE (WIZYTÓWKA GMF) – CO TO JEST?

 

Profil firmy w Google, wcześniej określany jako wizytówka Google Moja Firma (wizytówka GMF), to w pełni bezpłatne narzędzie dla firm, które umożliwia:

  • zarządzanie i wyświetlanie informacji o firmie bezpośrednio w wyszukiwarce Google;
  • pozycjonowanie firmy w mapach Google;
  • wyświetlanie danych o firmie w tzw. local pack, czyli sekcji widocznej w wy- nikach wyszukiwania Google, prezentującej najlepiej dopasowane wyniki z map Google.

Wizytówka zawiera podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres www strony internetowej i adres e-mail, a także zdjęcia, recenzje, a nawet posty na temat aktualności firmy czy sekcję FAQ. Stworzenie profilu firmy sprawia, że potencjalni klienci mogą w łatwy sposób znaleźć informacje o danym przedsiębiorstwie w internecie i skontaktować się z Twoją firmą. By jednak wizytówka spełniała swoją funkcję, istotne jest, by odpowiednio ją zoptymalizować, uzupełniając o dane istotne dla odbiorców.

DLACZEGO POTRZEBUJĘ PROFILU FIRMY W GOOGLE? KORZYŚCI WIZYTÓWKI GMF

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na Twojej stronie czy też w punkcie stacjonarnym, wyszukiwarka Google z dużym prawdopodobień- stwem stanowi pierwsze miejsce, w którym będą Cię szukać docelowi odbiorcy. W ten sposób profil firmy w Google pomaga użytkownikom odnaleźć Twoją firmę, gdy korzystają z internetu za pośrednictwem laptopów, komputerów stacjonarnych czy smartfonów. To szczególnie ważne, ponieważ Twoja firma za pośrednictwem wizytówki GMF może dotrzeć do użytkowników w momen- cie, gdy ci znajdują się w pobliżu i szukają usług lub produktów, które oferu- jesz. Jakie inne korzyści wiążą się z założeniem profilu firmy? Są to:

  • budowa zaufania – firma, której nie ma w Google, może wzbudzać ograni- czone zaufanie odbiorców; z kolei ta, o której informacje pojawiają się w wyszukiwarce, może przyciągnąć użytkowników;
  • poprawa efektów lokalnego SEO – posiadanie profilu firmy dla każdej z loka- lizacji wspiera proces pozycjonowania i docierania do klientów z okolicy;
  • ułatwienie komunikacji z klientami –...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy