Jak reklamować firmę, mając mniej niż 1000 zł – schematy konkretnych działań, które zadziałają przy mikrobudżecie?

Strategie marketingowe

Schematy konkretnych działań, które zadziałają przy mikrobudżecie.

Często pojawiającym się pytaniem przy optymalizacji budżetów marketingowych może być pytanie, jak radzić sobie z mikrobudżetami, np. w kwocie około 1000 złotych. Nie ukrywam, że wiele zależy od konkretnego schematu biznesowego. Możemy rozważyć następujące sytuacje:

  • Opcja 1 dopiero startujemy z daną działalnością, nie mamy jeszcze żadnego elementu strategii i narzędzi digital marketingu.
  • Opcja 2 – posiadamy już stronę www i profil/profile w mediach społecznościowych czy też np. kanał na YouTube lub inne medium, które chcemy niskokosztowo wypromować.
  • Opcja 3 – działamy na wąskim niszowym rynku, gdzie nie ma wysokich budżetów marketingowych, a naszym celem są nie tyle duże zasięgi (bo np. w grupie docelowej mamy kilkudziesięciu do kilkuset klientów B2B), a raczej wysoka konwersja.

Wykorzystując sprawdzony schemat POE off-on, zastanówmy się, jakie strategie warto wybrać.

W opcji pierwszejstartu z nową działalnością i/lub nowym produktem postawiłbym przede wszystkim na content marketing.  Naprawdę niewiele jest działalności, w których klienci nie odczuwają potrzeby znalezienia dodatkowych informacji w sieci czy też utrzymywania relacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych. O ile amatorskie stworzenie i prowadzenie mediów społecznościowych nie jest wyzwaniem (wymaga tylko poświęcenia na to czasu, ale i serca), o tyle choćby stworzenie minimalistycznej strony www warto poświęcić profesjonalistom. Nie wystarczy nam już więcej środków niż na stworzenie choćby nieco inspirującego logo firmy czy też firmowych wizytówek. Dla opcji start-up proponowany układ budżetu marketingowego przedstawiliśmy w tabeli 1.

 

Tabela 1. Schemat planowania budżetu 1000 zł dla start-up’u

 

...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy