Jak podejmować trafne decyzje dotyczące strategii promocji Twoich produktów i usług – analiza porównawcza działań, które w największym stopniu przełożą się na sprzedaż

Strategie marketingowe

Na zakończenie naszego rozdziału wprowadzającego możemy przeanalizować krok po kroku działania, które pozwolą na podejmowanie trafnych decyzji przy promowaniu naszych produktów i usług. W tym celu wyobraźmy sobie sytuację, że wcielamy się w rolę kosmetyczki-pasjonatki, która pragnie wypromować swój pierwszy gabinet kosmetyczny, mając symboliczną kwotę 1000 zł za zakomunikowanie tego swoim potencjalnym klientom.

W etapie pierwszym właścicielka salonu kosmetycznego postanowiła, że skupi się w swojej działalności na dotarciu nie tylko do tradycyjnego kobiecego rynku, ale także połowę aktywności ukierunkuje na dotarcie do mężczyzn dbających o siebie, np. depilujących włosy z pleców czy też klatki piersiowej – pragnie ona nie tylko dotrzeć do osób już tak działających, ale i wzbudzić taką potrzebę u nowych potencjalnych klientów.

W etapie drugim właścicielka postawiła sobie konkretne cele biznesowe – pozyskanie w ciągu kwartału 50 stałych klientów korzystających z usług jej salonu średnio raz w miesiącu, co przy średnim...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy