Jak łączyć online z offline, czyli dowiedz się, czy Twoje działania online generują sprzedaż offline

Marketing mobilny

Jak mierzyć, czy ruch online przekłada się także na sprzedaż offline? Jakich danych i narzędzi używać? Jak porównać funkcjonalność pomiaru konwersji offline dla platform Facebooka i Google’a?

Choć z wartości analizy danych zdaje sobie sprawę coraz więcej marketerów, zdecydowanie ciężko powiedzieć, że jako branża jesteśmy „data-driven”. Problemem często nie jest brak chęci czy brak danych, lecz brak umiejętności ich połączenia i poprawnej analizy. Według badania Gartnera1 tylko połowa decyzji marketingowych jest oparta na danych. Skutkuje to tym, że aż 60% dyrektorów marketingu nie jest w stanie odpowiedzieć na fundamentalne pytanie – na ile nasze wydatki marketingowe wpłynęły na wyniki firmy2.

Z drugiej strony odpowiednia strategia zarządzania danymi i inwestycje w obszar analityki od 3 lat są wymieniane przez CMO jako priorytet. Dlatego w tym tekście poruszę nie tylko techniczny aspekt łączenia danych online’owych z offline’owymi, ale przede wszystkim praktyczne zastosowanie takiej wiedzy z perspektywy marketera.

Dla kogo?

Łączenie danych online’owych z danymi o ruchu lub sprzedaży w POS (Point of sale) ma szczególną wartość dla reklamodawców, którzy większość sprzedaży generują offline, czyli np. dla producentów FMCG, sieci handlowych czy dealerów automotive. Jest to rozwiązanie również dla tych firm, które zamykają proces sprzedaży poza własnym serwisem WWW (np. przez telefon, mailowo lub w sklepie dystrybutora) i chciałyby mierzyć zwrot z wydatków na reklamę.

Co możesz zyskać (a czego nie)

Przede wszystkim dowiesz się, na ile Twoje działania online wpływają na sprzedaż lub ruch w s...

Ten materiał dostępny jest tylko dla Prenumeratorów.

Sprawdź, co zyskasz, kupując prenumeratę.

Zobacz więcej

Przypisy